וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה 911 GT3 מתחזקת

28.4.2011 / 12:26

הגרסה הקיצונית של פורשה ה-911 GT3 RS מתחמשת במנוע מכונית המירוץ שמאיץ בה ל-100 קמ"ש בפחות מ-4 שניות. את נורבורגרינג כבר כבשה

כשפורשה מתחילה לשחרר מספרים, עדכונים והצהרות על מכוניות קיצוניות כמו ה-911 GT3 RS החדשה שלה, חייבים לחדד את האזניים ולשלוף את החסכונות. הגרסה הזאת לוקחת את כל מה שדמיוני במהדורת המירוץ RSR ומעבירה חלק מהתכונות לגרסת הכביש הציבורית. רק 600 יחידות תיוצרנה במכסה מוגבלת וכל אחת מהן תעלה לפחות 200 אלף יורו, שהם כמיליון שקלים לפני מס מקומי. יש על מה לפנטז.

ה-GT3 הזו אינה שיבוט מדוייק של אותה RSR, אבל היא בהחלט שולפת ממנה הרבה מאוד חומרים מרכזיים. המנוע לדוגמה הוא אחד מהם, וזה בנפח 4.0 ל' בנזין אטומספרי המפיק כעת 500 כ"ס ב-8,250 סל"ד ו-46.8 קג"מ ב-5,750 סל"ד. בהשוואה ליחידת ה-3.8 ל' מדובר על טיפוס קל של 50 כ"ס בלבד (למרות שאצל פורשה כל שינוי דק מורגש היטב) כשאת הכוח מעבירה לכביש תיבה ידנית לה שישה יחסי העברה.

המנוע הקלאסי משגר את הפורשה ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות, שיפור של מאית השנייה לעומת המנוע הקטן יותר, ול-200 קמ"ש ב-12.4 שניות לעומת 13.4 שניות בדגם היוצא. אחריות ישירה להישגים של המכונית שמשקלה 1.34 טון נזקפים לחטיבת התכנון שהתאימה לה קיט אווירודינמי קל משקל המיושם על סיבי פחמן (קרבון) בכנפיים ובתא הנוסעים. בפורשה טוענים שהמכונית קיבלה גם סט מתלים הרבה יותר מדויק וקרוב בכיול שלו למכוניות המסלול שלה.

ואם כבר הזכרנו מסלול, המכונית נחנכה לא מזמן בשטח הניסויים המובחר של כל תושבי אירופה – נורבורגרינג נורד שלייפה, וקבעה במסגרת המבחנים שלה זמן מרשים מאוד של 7.27 דקות המדרג אותה כאחת המכוניות המהירות ביותר בייצור סדרתי. את המחיר אתם כבר יודעים, ואת תחילת המכירות תחל החברה לעשות לקראת הקיץ הקרוב. אם ממש תרצו אחת ולא תאחרו, אולי תוכלו להזמין עותק מתוך המאות שמיוצרות דרך היבואנית לישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully