וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן: שיא הכנסות חדש

29.4.2011 / 9:53

קונצרן פולקסווגן רשם שיא הכנסות ברבעון הראשון לשנת 2011 בזכות הפריחה של מותגי הבית בשוק הסיני. האם ידיח את טויוטה מהפסגה לפני 2018?

אחרי שנת שיא ברווחים אשתקד, קונצרן פולקסווגן ממשיך בדהירה לכבוש את תואר יצרן הרכב הגדול בעולם. הגרמנים מפרסמים כעת כי ברבעון הראשון לשנת 2011 שילש הקונצרן את הכנסותיו בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, והעמיד נתון של 1.71 מיליארד יורו רווח נקי - שיא של כל הזמנים עבור החברה. "פיתוח עסקים ויזמות ענפה הוכיחו עצמם בעתות לא פשוטות בענף הרכב", כך אומר מנכ"ל החברה מרטין ווינטרקון.

פולקסווגן מעניקים את האשראי בתשואה לשוק הסיני שהפך לרווחי והגדול ביותר בעולם על חשבונה של ארה"ב. ברבעון הראשון של השנה זינק נתון המסירות בסין ב-20 אחוזים והצטבר עם הרכב הסניפים בעולם ל-1.97 מיליון מכוניות בסך הכולל. מדיווחים שונים בתקשורת העולמית מסתמן גם כי פולקסווגן שוקל השקת מותג חדש וזול עבור השוק הסיני, מהלך שבוצע כבר על ידי יצרניות רכב מתחרות כמו הונדה למשל. עוד נציין כי לפני כשבועיים החל שיווק סיאט בסין.

המותגים המובילים בקונצרן הם עדיין אודי ופולקסווגן שקוצרים הצלחה בזכות מכוניות חדשות כגון אודי A7 ספורטבק ו-A8 גרסאות מחודשות של פולקסווגן טיגואן ופאסאט החדשה ועוד רכבי פנאי מקרב הקבוצה. אודי זינקה מ-478 מיליון יורו רווח נקי ל-1.1 מיליון יורו וחטיבת הפרטיות של פולקסווגן (גולף, פאסאט, פולו, ג'טה) רשמה צמיחה בשיעור דומה.

עוד עולה מדיווחי החברה, כי השותפות החדשה של פולקסווגן עם סוזוקי (נתח של 20 אחוזים מערכה של היפנית) תסייע לה להתמקד בשווקים רחבים כמו הודו, ברזיל, רוסיה ועוד, מהלך שאמור להעניק לה יתרון מול טויוטה שנאבקת לשמור על מקומה כיצרנית הגדולה בעולם בעקבות אסון הצונאמי שהעיב על כושר תפקודה. ייתכן בהחלט שהיפנית תשמוט את תוארה עוד הרבה לפני שנת 2018, שנת היעד של פולקסווגן לכבוש את הפסגה, כפי שחזו הכלכלנים בענף. עוד בעניין הרחבת קו המותגים, עדיין מרחפות שמועות על רצון הקונצרן ברכישת אלפא רומיאו מקבוצת פיאט.

פחות אופטימיים הם הספרדים של סיאט בפולקסווגן שאמנם הקטינו את הפסדם מ-110 מיליון יורו ל-12 מיליון יורו, אך עדיין מחפשים רווחים נקיים שימנעו את מכירתם לחברה אחרת. סקודה הצ'כית שממשיכה להפתיע צמחה השנה ב-87 מיליון נוספים לעומת 100 בשנה הקודמת בעוד בנטלי צמצמה את הפסדיה ב-11 מיליון יורו ל-25 מיליון יורו. "קונצרן פולקסווגן מתחיל ברגל ימין את 2011", אומר האנס פטשה סגן מנהל בקונצרן. "יש לנו את הטכנולוגיה והגופים הכלכליים להתקדם ולהתמקצע לקראת העתיד" הוא מוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully