וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורבס: שברולט וקרייזלר הכי גרועות

29.4.2011 / 10:07

הירחון הכלכלי פורבס דירג את שברולט ואת קרייזלר במקומות האחרונים במצעד כלי הרכב החדשים. פורד בחוץ, מרצדס וסמארט היחידות מאירופה

אם לשברולט וקרייזלר לא היו מספיק צרות פיננסיות על הראש, מפרסם כעת הירחון המוערך פורבס את רשימת המכוניות הגרועות ביותר בשנה האחרונה ומדרג את שתיהן בתחתית. בניגוד לחוסן המרשים של קבוצת פורד שנעדרת לחלוטין מהמצעד המביש, שתי האמריקניות האחרות מדטרויט סופגות מפלה תדמיתית. אולי אלה תמצאנה חצי נחמה בכך שישנן לפחות שלוש זרות שהסתננו למצעד – מרצדס S קלאס, סמארט פורטו וניסאן טיטאן.

פורבס ליקטו את הממצאים על פי המחקרים של קונסיומר ריפורטס שבעיני רבים משקף את התמונה המדוייקת ביותר לאיכותן של המכוניות החדשות בעולם. שישה מבחנים מעמיקים מקרב פרסומיו מרכיבים את תוצאות הפרסום של פורבס: המכונית האמינה, החסכונית, התמורה הטובה ביותר, הבטוחה והאחזקה הגבוהה.

הרבה מאוד מכוניות סיימו צוואר אל צוואר בניקוד. קבוצת קרייזלר למשל נחתכה לגזרים בגין הכשלונות של המיניוואן טאון אנד קאנטרי שזכה לציונים נמוכים מאוד באחזקה ובאמינות. לא רחוק ממנו האחים כובשי השבילים ג'יפ ליברטי ורנגלר עם אותן הבעיות, כאשר לליברטי הופחתו הרבה נקודות בגלל צריכת דלק מוגזמת. גם דודג' דקוטה ודודג' ניטרו מאותו הבית נאלצו להתמודד עם בעיות קשות של אמינות בשנה האחרונה.

אצל ג'נרל מוטורס המצב פחות מזהיר, גם בשל היותה גדולה יותר וכן בשל התפשטות הדגמים ברחבי העולם דרך חטיבות המשנה. אף על פי כן, נראה שגם אצלה מככבות האמריקניות הדשנות מאחר וקדילאק אסקלייד 2011 קיבל מנה כפולה עם התואר המפוקפק "התמורה הגרועה ביותר לכסף" ו"המכונית הכי פחות בטוחה" במסגרת פרסומי פורבס. ומי שחשב שמבוססי קוריאה נמלטו מגזר הדין, נספר כי גם שברולט אוואו ברשימה יחד עם קולרדו מהצד השני, אולם אלה התברגו במקום פחות שלילי במצעד.

האמריקנים לא רואים בעין יפה את פרסומי פורבס ומיהרו לפרסם תגובות. "ישנה ירידה קבועה ברמת התקלות שלנו מאז 2007. הנתונים מדברים על 45 אחוזים עד עתה. אנחנו כל הזמן משתפרים ובעתיד תיווכחו שמכוניות כמו שברולט אוואו תהיינה הרבה יותר אמינות", כך מסר בתגובה מנהל חטיבת בקרת האיכות של ג'נרל מוטורס מארק וויזובסקי.

גם קרייזלר הוסיפה ומקרבה נשמעו קולות חריפים יותר מפיו של דאג בייט הנושא משרה דומה לשל וויזובסקי. "בשנה אחת קורים הרבה דברים. המכוניות של היום הרבה יותר חדשות, מתוחכמות ואמינות משנת 2010. לקוחות שלנו יראו לפחות 16 דגמים שקפצו ברמת איכותם כמו דודג' ראם, קרייזלר וג'יפ וגם פיאט שתחל למכור השנה בארה"ב. המדגם של פורבס לא מדויק". בשנה הבאה ישתנו פני הדברים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully