וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זגאטו תייצר את אלפא רומיאו TZ3

ירון אדרי

1.5.2011 / 12:39

מחוות זגאטו לרגל 100 שנות קיומה של אלפא רומיאו מקבל חיים עם ההודעה על ייצור ה-TZ3 סטראדלה. רק תשע תיוצרנה, שלוש כבר נמכרו

בתחילת החודש כשמגזין 'אוטו בילד' הגרמני סיפר כי סדנת זגאטו תוציא לפועל את התוכניות לייצור מכונית הראווה אלפא רומיאו TZ3, יכולנו בקלות להאמין כי מדובר במתיחה של 1 באפריל. לא שזה נראה לנו מופרך כל כך, פשוט הידיעה על כך שיצירת המופת הזו תגיע לכבישים הותירה אותנו פעורי פה. קחו לכם רגע להביט במהדורה הסדרתית, אם אפשר לקרוא לה כך.

בשנה שעברה ציינה אלפא רומיאו 100 שנים להווסדה ומספר סדנאות, זגאטו בינהן, עשו לה מחווה של כבוד בדמות מכוניות קונספט מרהיבות לציון המאורע החשוב בחייה של המילאנזית. ה-TZ3 הייתה מתנתה של זגאטו שאף ייצרה מכונית אחת תחת הכינוי קורסה המיועדת למסלול. כעת כאמור היא מודיעה על ייצור מהדורת הכביש שתכונה סטראדלה בכמות מוגבלת מאוד של תשע יחידות. אם כבר 100, למה לא עד הסוף?

אולי סוג חזון, אך מתחת לעיצוב האיטלקי שפוסל מסיבי פחמן (קרבון) שוכנת טכנולוגיה אמריקנית למהדרין, זו של ווייפר ACR שכידוע נמצאת כיום בידיה של פיאט, האם המאמצת של אלפא רומיאו. לא נמסרו פרטים מדוייקים ואם נסתמך על המקור המכני מדובר במנוע V10 בנפח 8.4 ל' שמפיק מעל 600 כ"ס ו-77.5 קג"מ, מספיק כדי להאיץ ל-100 קמ"ש לפני ששעון העצר מראה ארבע שניות. ואם תתבוננו היטב תגלו שהאחוריים של ה-TZ3 די מזכירים את ווייפר.

מקור השם TZ לוקח אותנו למסע בזמן לימי אלפא רומיאו ג'ולייה טובולאר זגאטו של 1963. צמד האותיות שרד שני דורות ושנים רבות אחרי ש-TZ2 אמרה שלום מגיעה ה-TZ3. אלא שלאורך 100 השנים של אלפא רומיאו כלל שיתוף הפעולה עם הסדנה לא מעט מכוניות מיוחדות בינהן RLSS ו-2900 זגאטו של שנות העשרים והשלושים, 6C 2500 פנורמיקה וג'ולייטה SVZ של שנות הארבעים והחמישים, 2600 SZ ו-ג'וניור Z של שנות השישים והשבעים ו-SZ ו-RZ של שנות השמונים והתשעים.

אז TZ3 אחת נמצאת על מסלול המירוצים וגם שלוש מתוך תשע הנוספות כבר נמכרו. אחת לאספן אמריקני בשם אריק קינג, עוד אחת לאדם עב ארנק באירופה ואחת ללקוח יפני אמיד. המחיר עבורה לא ממש נמסר ואתם בטח יכולים להבין מדוע. לא משנה כמה היא עולה היום, ככל שיעבור הזמן ערכה רק יעלה ויעלה ונשמע עליה במכירות פומביות בעוד כמה עשורים.

אלפא רומיאו TZ זגאטו. אתר יצרן
אלפא רומיאו TZ זגאטו/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully