וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל: קיה פיקנטו

1.5.2011 / 14:45

מכונית המיני הקוריאנית קיה פיקנטו נוחתת בישראל עם מנועי שלושה וארבעה צילינדרים וצריכת דלק של כ-20 ק"מ לליטר. החל מ-62 אלף שקלים

שוק המיני בישראל בתקופת פריחה והנה עם האביב הוא מקבל לשורותיו מועמדת חדשה וחסכונית לקבוצה, קיה פיקנטו. יבואנית המותג הדרום קוריאני טלקאר מודיעה על תחילת שיווקה לאחר שנחשפה כחודשיים קודם לכן בתערוכת הרכב בז'נבה. הקוריאנית נמכרה בשווקים רבים בעולם בדורותיה הקודמים, אולם עד כה לא הגיעה לישראל.

פיקנטו מציגה ממדים כשל מרבית מכוניות המיני ועיצובה נחלץ ממוחו הפורה של פיטר שרייר. המרכב הינו בתצורת חמש דלתות והיא חוזקה בשלדתה לצרכי הגנה. אורכה של המיני 3.5 מ', רוחבה 1.59 מ', הגובה נישא אל 1.48 מ' ובסיס הגלגלים 2.38 מ'. תא המטען טוב לגודלה וזה משתרע על נפח של 200 ל'. משקלה של פיקנטו כ-1.3 טון.

תא הנוסעים של פיקנטו מציע סידור הושבה לחמישה אנשים. השיווק בישראל יציע שתי רמות מפרט – LX ו-EX היקרה בין השתיים, בה אפשר למנות בנוסף לאבזור הבסיסי גם חישוקי אלומיניום, מפתח מתקפל, מראות צד חשמליות גלגל הגה וידית הילוכים מצופי עור ועוד. בכל הדגמים מערכת שמע MP3 עם ארבעה רמקולים, בקרת יציבות ושש כריות אוויר.

לפיקנטו שני מנועי בנזין. גרסת הבסיס מצויידת בנפח של 1.0 ל' שלושה צילינדרים מהם מופקים 69 כ"ס ו-9.7 קג"מ. את הכוח מעבירה לגלגלים תיבה ידנית עם חמישה יחסי העברה. צריכת הדלק הממוצעת למנוע זה נאמדת בכ-23.8 ק"מ לליטר ופליטת ה-CO2 כ-99 גק"מ. עם מנוע זה תתמודד פיקנטו בעיקר מול סוזוקי אלטו ופיג'ו 107.

מעל המנוע הקטן תוצב יחידת בנזין ארבעה צילינדרים בנפח 1.25 ל' המפיקה 85 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-12.3 קג"מ. זו משודכת לתיבת ארבעה הילוכים אוטומטית איתה היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-13.3 שניות. צריכת הדלק שלה מסתכמת ב-18.8 ק"מ לליטר. גרסה זו תתמודד מול האחות יונדאי i10 וכן שברולט ספארק החדשה כשלעומת האחרונה, יתרונה של קיה עבור השוק הישראלי מצוי בתיבה האוטומטית.

מחיריה של קיה פיקנטו בישראל יחלו ב-62 אלף שקלים עבור גרסת הבסיס של מנוע ה-1.0 ל'. מחירה של פיקנטו 1.25 ל' האוטומטית יחל ב-74 אלף שקלים בכפוף כמובן לרמת המפרט. מבחן וואלה! רכב למיני הקוריאנית החדשה יערך בקרוב.

  • עוד באותו נושא:
  • קיה
  • טלקאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully