וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

BYD תביא את בשורת התחבורה הירוקה לעיר?

ירון אדרי

2.5.2011 / 10:43

יצרנית הרכב הסינית BYD חושפת נתונים חיוביים על סדרת הניסויים שהיא עורכת לכלי רכב היברידיים וחשמליים בינהם מוניות ואוטובוסים

יצרנית הרכב הסינית BYD עוצרת לרגע כדי לסכם את סדרת הניסויים שלה בכלי רכב אקולוגיים. בראש הפרויקט עומדת המכונית החשמלית e6 שמסכמת את שנת הניסוי הראשונה שלה בתנאי סביבה תובעניים. צי של 50 מכוניות נמסרו לפני כ-12 חודשים לחברת המוניות של העיר שנזן וייתכן שאין "תנאי אמת" מתאימים יותר לבחון אותן.

לדברי BYD, המוניות עושות עבודתן באופן משביע רצון. אלא שהפרט החשוב ביותר לפחות בשלב זה נוגע לעמידות ערכת סוללות הליתיום-ברזל-פוספט המזינות את ה-e6. החברה מוסרת כי ביצועיהן לא נחלשו בשנה האחרונה בהן גמאו המוניות טווח מצטבר של כ-2.8 מיליון ק"מ (כ-56 אלף ק"מ בממוצע לכל מונית) זאת על אף השימוש בטעינה מהירה האורכת כ-20 עד 30 דקות כדי לאגור בהן אנרגיה המספיקה לעוד מספר שעות של שירות תושבי העיר.

ל-e6 מהירות מרבית של כ-140 קמ"ש וטעינה מלאה מספקת אנרגיה לכ-260 ק"מ נסיעה. זאת כאמור ללא פליטת מזהמים ולדברי BYD מנעו המוניות הוספת מעל למיליון ק"ג פחמת דו חמצני (CO2) לאוויר. עוד מציינים בחבר כי למזג האוויר של העיר שנזן חשיבות גדולה לניסוי ובגלל זה בחרו לסכמו לאחר שעבר גם את ימי הקיץ החמים וגם את ימי החורף הקרים.

לתחבורה הציבורית של שנזן וכן ערים נוספות בסין הוסיפה BYD בחודש ינואר האחרון גם את האוטובוס החשמלי eBUS-12. גם במקרה זה לא נרשמה ירידה בביצועי הסוללות באוטובוסים שגמאו כ-46 אלף ק"מ עד כה. טעינה מלאה של ערכת הסוללות לאוטובוס הירוק אורכת כשלוש שעות וזו מספיקה עבור כ-250 ק"מ כשהמהירות המרבית היא 100 קמ"ש. בנוסף, תאים סולאריים על הגג מאפשרים טעינה נקייה נוספת במשך יום שמשי. בסך הכל, חוסר הצורך בדלק השיג לחברות האוטובוסים חסכון של כ-2,800 דולרים מידי חודש.

גם מכונית השקע-תקע ההיברידית F3DM חושפת נתונים מניסויים שנערכים לה בלוס אנג'לס. זו נסעה כ-23 אלף ק"מ בעיר הקליפורנית כאשר צריכת דלק נרשמה רק לפרקים. במקרה זה מסוגלת המערכת ההיברידית לשנע את המשפחתית על חשמל בלבד לאורכם של כ-65 ק"מ ו-480 ק"מ נוספים באמצעות מנוע הבעירה. בחישוב כולל טוענת BYD כי צריכת הדלק של המכוניות שבניסוי עמדה בממוצע על 37.4 ק"מ לליטר והפעלתה זולה בכ-70 אחוזים ממכונית מקבילה עם מנוע בנזין.

BYD החלה את דרכה כיצרנית סוללות, מכאן שעומד לרשותה יתרון מסויים בכל הקשור לטכנולוגיות חשמליות עבור עולם הרכב. לדבריה, שיווק סדרתי של החשמלית e6 או ההיברידית F3DM יחל עוד השנה בארה"ב או לכל המאוחר בתחילת 2012. בינתיים היא תמשיך את סדרת הנסויים שלה שתתוגבר בחודש אוגוסט בעיר שנזן עם עוד 250 מוניות ו-300 אוטובוסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully