וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה פנמרה, עכשיו גם בדיזל

ירון אדרי

2.5.2011 / 11:58

פורשה מציידת את מכונית הסלון פנמרה במנוע הטורבו דיזל של קאיין. 250 כ"ס למי שדואג לסביבה, אך עדיין רוצה סמל אקזוטי על הגריל

ביום בו חשפה פורשה את קאיין דיזל, עצר העולם מלכת. לא רק שיצרנית מכוניות הספורט החליטה לייצר רכב פנאי מגודל, היא גם הצמידה לו מנוע שמעדיף סולר שמנוני על פני אוקטן איכותי. כעת מציגה פורשה מכונית נוספת לה מנוע דיזל (אותו המנוע למעשה) שגם היא איך נאמר, לא ממש עונה לרעיון המקורי של פרדיננד.

מאז שמכונית הסלון פנמרה נחשפה בסוף שנת 2008, היא הצליחה להתעלות על כל התחזיות שהעמידה מולה פורשה. פנמרה נמכרה במספרים נאים בכל רחבי העולם וסללה דרך בטוחה להשקתם של עוד ועוד דגמים. כעת מגיע תורו גם של מנוע הטורבו דיזל, זמן לא רב לאחר חשיפת הגרסה ההיברידית. ככה זה כשהעולם מדבר ירוק.

בחזיתה של הסלון היוקרתית הותקן מנוע טורבו דיזל V6 בנפח 3.0 ל' שמספק 250 כ"ס בטווח שבין 3,800 ל-4,400 סל"ד ומומנט של 56.1 קג"מ בטווח של 1,750 ל-2,750 סל"ד. תיבת טיפטרוניק S לה שמונה הילוכים מעבירה את הכח לגלגלים מאחור כדי להאיץ בה ל-100 קמ"ש בתוך 6.8 שניות. עם קצת סבלנות, תגיע פנמרה הזו ל-242 קמ"ש מרביים.

אלא ששמי שירצה בה, לא ממש יחפש יריבים לנצח במיאוצי כבישים. יתרונה הגדול נמצא בתחום צריכת הדלק או אם נדייק, ברצון של פורשה להתאים עצמה לתקנות זיהום האוויר. צריכת הדלק הממוצעת שלה משאירה ליטר סולר בכל 15.4 ק"מ ו-172 גק"מ CO2 ואף טוב במעט מכך עם הבחירה האופציונלית בצמיגים מופחתי חיכוך. עם מכל של 80 ליטרים, טווח הנסיעה המרבי הינו מעל 1,200 ק"מ.

פרט ליחידת הכוח, פנמרה דיזל תציע את כל האבזור והפינוק שמציעה פורשה עם שאר גרסאותיה. מכירותיה תחלנה באוגוסט עם תג מחיר שיחל בכ-75 אלף יורו לפני מסים מה שיהפוך אותה גם לזולה בהיצע המשפחתי. וכמו כל מכונית אחרת של המותג הגרמני, היבואנית לישראל מכשירי תנועה תביא אותה עבור מי שייבקש.

פורשה פנמרה דיזל. אתר יצרן
פורשה פנמרה דיזל/אתר יצרן

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully