וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

SSDT 2011: היום הראשון - קריאת השכמה

טל זהר, פולגז

3.5.2011 / 6:30

יומה הראשון של אליפות העולם באופנועי טריאל מבהיר כמה גבוהה רמת המתחרים וכמה קשים המסלולים. נקודות העונשין מצטברות

30 קטעים מדודים ומרחק כולל של 58 מייל עברו המתחרים ביומה הראשון של התחרות. כמות הקטעים תשמר לאורך כל השבוע (30 בכל יום), אולם המרחק המצטבר יגדל ויגיע עד ל-120 מייל, כך שיום הפתיחה הינו יום קל יחסית. ולמרות זאת, כשאנו פוגשים את יורם בפיטס בסיום היום, הוא משתף אותנו בתחושותיו: "זה הרבה יותר קשה מהסיקס דייז".

את התחושה הזו הצלחנו להבין לבד במהלך היום, עת עברנו בין הקטעים השונים. זה התחיל כבר בקטעים הראשון והשני, כשהבחנו בגודל האבנים (ובעצם, 'בולדרים' יהיה כינוי נכון יותר) אותם יש לעבור, והמשיך לאורך היום כשהבנו שלרוכבים אין כמעט אפשרות לנוח, והם נמצאים כל הזמן בתנועה מתמדת, בקטע קישור או בקטע מדוד.

"לקח לי הרבה זמן להתאפס ולהגיד לעצמי שאני יכול לעבור את המכשולים הללו" מספר יורם. בתחילת היום הוא נתקל במחסום פסיכולוגי, שנוצר מההבנה שהרמה בתחרות גבוהה הרבה יותר משציפה. לאחר שהצליח לעבור אותו, נשאר לו להתמודד עם האלמנטים הטכניים ועם הכושר הגופני שתמיד יכול להיות במצב טוב יותר.

והיו גם הפתעות. פאנצ'ר שנוצר עקב נסיעה מהירה מדי בקטע קישור, וגם פקק תנועה שנוצר לפני אחד המכשולים וגרם למארגנים לקבוע זמן המתנה חריג של 40 דקות, ובעקבותיו יורם סוגר את ברז הדלק שלו - ושוכח לפתוח אותו לפני הזינוק. הוא מזנק, מספיק להגיע לפני המכשול הראשון, סוחט את ידית הגז... והמנוע דומם. והנה הצטברו להם 5 נק' קנס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טבלת עונשים

כמו בכל תחרות, יש אחת כזו בספר הכללים של התחרות. הרעיון הכללי פשוט בסך הכל: אל תוריד רגליים ועשה הכל בצורה חלקה ועצמאית. חרוג מהקו הזה - ותחטוף. הורדת רגל? - יש לך נקודה. חזרת על כך? הרווחת נקודה נוספת. הפעם השלישית תוסיף לך נקודה שלישית, אולם יותר לא תענש על הורדת רגל. לעומת זאת, אם תוריד את שתי הרגליים בו זמנית, תקבל 5 נקודות. גם נפילה, כיבוי המנוע, יציאה מהמסלול או קבלת עזרה ממתחרה אחר תסתיים בקבלת 5 נקודות עונשין.

מי שהחליט לדלג לחלוטין על קטע מדוד יזכה ב-50 נקודות עונשין. פיספסת 2 קטעים? תגיד שלום לכולם. בדיוק כמו מי שאיחר ביותר משעה. קשוחים כאן החברה... הפייבוריטים של היום הם מייקל בראון ודוגי למפקין - שניהם מסיימים את כל הקטעים ללא נקודות עונשין. יורם ממוקם במקום ה-269 מתוך 276, עם 353 נקודות עונשין.

היום יצאו המתחרים ליום ארוך יותר, הכולל 99 מייל בסך הכל. הולך להיות שמח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully