וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסינים מחזירים את סאאב לחיים

ירון אדרי

3.5.2011 / 15:38

אחרי ששוב עמדה בפני קריסה, חוזרת סאאב לייצר מכוניות לאחר שמכרה 29.9 אחוזים ממניותיה ליצרנית הרכב הסינית הטוואי

יצרנית הרכב השוודית סאאב הולכת בעקבות מתחרתה מבית וולוו, ונעזרת במימון סיני למניעת קריסתה. חברת הווטאי הסינית תזרים לחברת האם של סאאב, ספייקר, סכום של 150 מיליון יורו ובתמורה תקבל 29.9 אחוזים ממניותיה ושותפות אסטרטגית בתחומי ייצור, פיתוח טכנולוגיות והפצה. לאחרונה נתקלה ספייקר בקשיים פיננסים גדולים ואף מכרה את חטיבת מכוניות העל שלה, ולא מין הנמנע שתעבור לשליטה סינית יחד עם סאאב.

כאמור, הווטאי תקבל לידיה 29.9 אחוזים ממניות ספייקר בתמורה ל-120 מיליון יורו שיועברו לסאאב ו-30 מיליון יורו נוספים שיינתנו לה בהלוואה. בנוסף, ספייקר הודיעה על מקורות מימון נוספים כמו גם בקשה להלוואה של 29.1 מיליון יורו מבנק השקעות אירופה, ולדבריה מימון זה יאפשר לה לחדש את הייצור הסדיר לאחר שמפעליה הושבתו בחודש שעבר בשל אי אספקת חלפים מחברות להן היא חייבת כסף.

מאז העברת סאאב מג'נרל מוטורס לספייקר בשנה שעברה, הצליחה היצרנית השוודית להתאושש מעט ואף הציגה עלייה של 53 אחוזים במספר המכוניות שייצרה ב-2010 לכדי 32 אלף יחידות. אלא שבמקביל רשמה סאאב הפסד שנתי של 140 מיליון יורו והפסד נוסף של כמחצית מכך ברבעון הראשון של 2011 והודעה רשמית כי לא תעמוד ביעד שהציבה לעצמה - ייצור 80 אלף יחידות השנה. לאור זאת, נשיא ומנכ"ל סאאב אקה ג'ונסון התפטר בחודש מרץ האחרון ויש האומרים בשל התנהלות הבעלים החדשים.

מאחרי הקלעים של ספייקר ישנן לא מעט בעיות ואף כאלה הנוגעות בפלילים. רכישת סאאב הותנתה על ידי ג'נרל מוטורס בעזיבת בעל השליטה של ספייקר האוליגרך הרוסי ולדימיר אנטונוב ששמו נקשר בפשע מאורגן. לאחרונה נוקה שמו של אנטונוב מה שאיפשר לו לרכוש בחזרה 29.9 אחוזים ממניות ספייקר בתמורה ל-30 מיליון יורו. בנוסף, רכש אנטונוב באמצעות חברת CPP הבריטית הנמצאת בבעלותו את חטיבת המכוניות של ספייקר.

הטוואי הסינית שותפתה החדשה של ספייקר הינה חברה פרטית מבייג'ינג שהוקמה לפני כעשר שנים. לרשותה שני מפעלי ייצור ותפוקה שנתית של 350 אלף מכוניות, 450 אלף תיבות הילוכים אוטומטיות ו-300 אלף מנועי דיזל נקיים. עד לשנת 2015 בכוונתה להגיע לתפוקה של מיליון יחידות בכל אחד מהמוצרים לעיל גם על ידי כניסה לשווקים חדשים. "השותפות עם הטוואי תאפשר לסאאב להמשיך ולהוציא לפועל את התוכנית העסקית שלה ומצד שני תעניק לה כניסה לשוק הסיני", כך ויקטור מולר מנכ"ל ספייקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully