וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי שיא לב.מ.וו מזה 95 שנים

5.5.2011 / 12:33

היצרנית הבווארית רשמה את הרבעון הרווחי בתולדותיה בזכות סדרה 5 החדשה. אודי ומרצדס מזדנבות בה בקרב על קבוצת הפרמיום

לראשונה מזה 95 שנים ב.מ.וו שלשלה לכיסה יותר כסף עבור כל מכונית שנמכרה מתוצרתה. היצרנית הוותיקה ממינכן זינקה בשיעור חד ברווח התפעולי מ-2.7 אחוזים ברבעון המקביל אשתקד ל-11.7 אחוזים ברבעון הראשון לשנת 2011. הרווח הנקי עומד עתה על 1.21 מיליארד יורו ברבעון הראשון ועל פי בכירי המותג, הצלחתה הכלכלית נזקפת לזכותה של סדרה 5 החדשה. האם תצליח לשמור ב.מ.וו על מעמדה?

ב.מ.וו הרוויחה כ-4,462 יורו בממוצע לכל רכב שנמסר בהשוואה ל-4,145 יורו בקבוצת דיימלר (מרצדס) וקונצרן פולקסווגן באחריותו מותג אודי, שם נרשמו 2,981 יורו לרכב. הכנסותיה של ב.מ.וו הסתכמו ב-1.9 מיליארד יורו בסיום החודשים האחרונים - הרבה מעבר ל-1.4 מיליארד היורו שחזו הכלכליים בענף. "נראה שב.מ.וו משחקת כרגע בליגה אחרת לעומת הגרמניות המתחרות", כך מדגיש ארדנט ליינגוסט בפני כלי-התקשורת בגרמניה.

מכירותיה של סדרה 5 הכפילו עצמן לנתון מרשים של 84,500 עותקים. נתון זה מתוגבר על ידי רכב הפנאי החדש X3 שזוכה לביקוש ערני והמריא בלא פחות מ-95 אחוזים אל 22,700 יחידות. שני הדגמים ביחד מניבים עלייה דרמטית בביקוש ועל פי הערכות נמסרו ברבעון לעיל כ-382,000 מכוניות מכל הסדרות.

מסתמן שברבעון הבא תחול האטה מסוימת בנתח ההכנסות, שכן החברה עודנה מתמודדת עם השקת מכוניות חדשות וצמצום הפסדים משנים קודמות, על אף שזו הצליחה לקזז הוצאותיה ב-4 מיליארד יורו מאז 2008. "מכוניות כמו סדרה 1 החדשה ומהדורות מיני (קופה) תאלצנה את החברה להוציא יותר כסף בפיתוח, אך אנו בהחלט מתכוונים לעמוד ביעדים שלנו כפי שהצהרנו בעבר", אומר רוברט ניית'הרופר מנכ"ל החברה.

במרשם ההתכנות של ב.מ.וו עומדים מספר פרויקטים מקודמים, המרכזי שבהם הוא תת המותג החשמלי I אלקטריק, הנועד לפתח מערכות הנעה אקולוגיות בכלי-רכב עירוניים שתחילתו בשנת 2013 וכן את מכונית העל הידידותית לסביבה המבוססת על הוויז'ן קונספט. הרחבת המשפחה תסייע לב.מ.וו לכבוש את יעד המכירות שעומד לנגד עיניה בשנת 2020 - 2 מיליון עותקים בשנה אחת. בפולקווסגן ודיימלר מקווים לעקוף את ב.מ.וו בסגמנט הפרמיום על ידי צמיחה בשוק הסיני, השטח הפורה ביותר בשנה האחרונה במכירות כלי-רכב חדשים מסביב לעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully