וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פונטיאק סולסטיס שרה במקדונית

9.5.2011 / 8:30

מעצב צעיר ממקדוניה מנסה להשיב לחיים את פונטיאק סולסטיס לאחר שנקברה עם המותג האמריקני. האם הטרגה איבו שלו תגיע אי פעם לייצור?

מתוך מבול הכישלונות של ג'נרל מוטורס בעקבות המשבר הכלכלי, כנראה שהזיכרון הצורם ביותר מפרק זה בחייו היה סגירת מותגי המשנה ומכירת מותגים אירופים. פונטיאק האמריקנית שלא הצליחה להימכר לאף יזם נחתכה במקבץ האחרון בתוך מסגרת של פשיטות רגל, וזאת על אף שהיו לה מכוניות מעניינות וגם הצלחות במגזר העממי. אולם ברגע האמת, זה פשוט לא הספיק כדי להשאירה בחיים.

פונטיאק סולסטיס, מכונית הרודסטר המצליחה שלה, הייתה בין המכוניות האחרונות שירדו את פס הייצור. הדו-מושבית נקטעה יחד עם כל הדגמים, אולם עדת המעריצים של הדגם עדיין מתאחדת בכינוסים בארה"ב ובקנדה כדי להנציח את רוחה. כעת, בניסיון נוסף לשמור משהו מהניצוץ של הרכב והמותג, אנחנו פוגשים מעצב צעיר ממקדוניה שחותר להפיח בה חיים באמצעות קונספט חדש – טרגה GM איבו.

הטרגה פותחה על ידי דיאן הריסטוב, בוגר מחלקת העיצוב של מכון האמנות בסקופה המקדונית. לדבריו, על אף שפונטיאק איננה, ל-GM מגיע כיום מכונית רודסטר חדשה וספורטיבית שתחזק את שורשיה של החברה, ולכן בחר בקו עיצובי דומה לזה של הסולסטיס.

את ההשראה אסף הריסטוב ממגוון איורים ומכוניות עכשוויות, אך המרכזית הגיעה דווקא מחיות הפרא של המדבר. "השבכה הקדמית לדוגמה מעוצבת כמו לוע של אריה והשקעים בצד מכסה המנוע הם הנחיירים של מלך הג'ונגל", כך הוא מסביר. ממדיה בכל אופן קצת יותר נדיבים משל הסולסטיס. אורכה כ-4.45 מ' מה שלעניות דעתו מאפשר השתלת מנוע שישה או שמונה צילינדרים כשבראש סדר העדיפויות (התיאורטי) יחידה שנשלפת ישירות מקאמרו SS.

מכונית כמו הטרגה איבו סיכוייה להבשיל מאיור ממוחשב לרכב סדרתי אינם גבוהים במיוחד. יחד עם זאת, אולי זה יצית את דמיונו של אולגירך משועמם שאולי מאמין שיש מקום להקים את פונטיאק מחדש. אם אפשר, נמליץ לו לשכור את שירותיו של הריסטוב כמעצב הבית, שכן עושה רושם שהוא בהחלט יודע לאיזה כיוון יש לקחת את המותג.

  • עוד באותו נושא:
  • פונטיאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully