וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה מותג הרכב החזק בעולם

9.5.2011 / 11:10

טויוטה חוזרת לכבוש את המקום הראשון בקרב יצרניות הרכב בעלות הערך הגבוה ביותר על חשבון ב.מ.וו. מרצדס עוקפת את הונדה, לקסוס מטפסת

טויוטה היא יצרנית הרכב בעלת הערך הגבוה ביותר בעולם לשנת 2011, כך מפרסם היום (שני) מכון הסקרים של מילוורד בראון, הבוחן את 100 המותגים המובילים ביותר בעולם בכל ענפי הצריכה. היפנית חוזרת למקומה אחרי שנתיים של דשדוש במקומות בינוניים, כשבדרך לפסגה היא חולפת על פני המובילה אשתקד ב.מ.וו. ערכה של טויוטה זינק על פי חוקרי המכון ב-11 אחוזים ל-24.2 מיליארד דולרים. מיקום המותגים נקבע על ידי ראיונות של מיליון בכירים מתחום הכלכלה ומידע עסקי שנותח על ידי 'בלומברג' ו'דאטה-מוניטור'.

הממצאים מפי מילוורד בראון, מורים שטויוטה התגברה על המכשולים התדמיתיים שנקרו בדרכה במהלך השנתיים האחרונות. מלבד קריאות התיקון המרובות בעטיין זימנה למוסכים יותר מ-20 מיליון כלי-רכב, נאלצת החברה להתמודד בימים אלה עם נזקי הצונאמי שגורמים לעיכוב במסירות כלי רכב חדשים, בעיות באספקת חלפים וחשש מקרינות בשל דליפת הכורים.

"קריאות התיקון לא גרמו לאנשים להרתע מהחברה", אומר פיטר וולש מנהל המכון. "טויוטה הייתה יצרנית עם מוניטין מצויין לפניהן, ולא היה צל של ספק שהיא תחזור גם אחרי כל הדרמות. זה מותג עם יכולת התאוששות מרשימה". במצעד המותגים הכללי אגב, טויוטה מדורגת במקום ה-27.

בהמשך הדירוג עולה כי מרצדס עולה למקום השלישי ועוקפת את הונדה בזכות צמיחה של 12 אחוזים בערך המותג הגרמני. במקום החמישי ניצבת יצרנית מכוניות הספורט פורשה שמוערכת כיום ב-12.4 מיליארד דולרים כשאחריה ניסאן עם זינוק של 17 אחוזים בערכה ל-10.1 מיליארד דולרים. "ניסאן מקדמת אסטרטגיה של טכנולוגיה ירוקה ועל כן היא מתקדמת בצעדי ענק. ליף היא קלף חזק בהיצע הדגמים שלה", אומר וולש.

במקום השביעי חטיבת פולקסווגן שמוערכת ב-7.4 מיליארד דולרים ואחריה פורד (7.3 מיליארד), אודי (3.8 מיליארד) ולקסוס, חטיבת הפאר של טויוטה, שסוגרת את העשיריה של יצרניות הרכב המובילות עם ערך של כ-3.7 מיליארד דולרים בשנת 2011.

את המקום הראשון בעולם אגב עדיין מחזיק מותג האלקטרוניקה אפל, שסך ערכו עומד על כ-153 מיליארד דולרים. החברה של סטיב ג'ובס שהביאה לנו את האייפון והאייפד שווה יותר מגוגל שערכה 111 מיליארד דולרים. אז מי ילך לחפש?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully