וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנד רובר מחשמלת את הספארי

ירון אדרי

12.5.2011 / 8:35

השלוחה האפריקנית של לנד רובר משיקה דיפנדר אקולוגי לסיורי טבע בספארי המדברי. לברוח מאריות בכח החשמל בלבד

הטיול הבא שלכם בספארי של אפריקה הולך להיות אקסטרים עד הסוף. יצרנית רכבי השטח לנד רובר יחד עם חברת הטכנולוגיה אקסון השיקו גרסה חשמלית של דיפנדר, חמוש ביחידת כוח חשמלית בהספק של 193 כ"ס. מה כל כך אקסטרים פה? תארו לכם שמחוג הטעינה מתחיל לצנוח בדיוק כשנכנסתם לטריטוריה של האריות?

המנוע החשמלי של אקסון שודך לדיפנדר 110 בעל בסיס הגלגלים הארוך. במקום מנוע הדיזל 2.4 ל' ומכל סולר, הוא מצוייד כעת ביחידה החשמלית ובסוללות ליתיום-יון המספקות אנרגיה המספיקה ל-80 ק"מ לכל היותר בין טעינות (ועוד 20 ק"מ ספייר) או כשמונה שעות במהירות הממוצעת לטיולים שכאלה. בעזרת המנגנון החשמלי לא נרשמת כל פליטת מזהמים המסכנים את תרכובת האוויר שנושמות החיות, זאת לעומת פליטה של 295 קג"מ CO2 בגרסת הדיזל ועוד חלקיקים רעילים.

פרט לזיהום האוויר, הדיפנדר הזה מסוגל לעקוב מקרוב מאוד אחר בעלי החיים במדבר הצחיח. מנוע חשמלי אינו מרעיש כך שהחיות במקרה זה תבהלנה פחות מאשר עם גרגור הדיזל הטורדני הנשמע למרחקים. לשקט מסתבר, יש יתרונות בישימון ולא רק עבור השרדות.

נכון לכעת מדובר בגרסה רעיונית בלבד אותה יזמה השלוחה המקומית של לנר רובר. בינתיים, היצרנית עצמה כבר מדברת מזה זמן על רכב אקולוגי וגרסאות היברידיות ואחרות כבר נמצאות בניסוי. כך או כך, לצד היתרונות שברכב חשמלי, ספק אם רבים יסכימו להתנייד איתו מתוך הידיעה שפתאום, איך שיורדת החשיכה, עלול החשמל להתרוקן לגמרי מהסוללות.

  • עוד באותו נושא:
  • לנד רובר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully