וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטון מרטין תשיק מכונית עם זגאטו

ירון אדרי

11.5.2011 / 16:39

סדנת הרכב האיטלקית זגאטו תחבור לאסטון מרטין לייצור מכונית אקזוטית במהדורה מיוחדת. אם תיוצר, היא תיחטף תוך שניות

סדנת העיצוב זגאטו רק הודיעה על ייצור מיוחד של מכונית הראווה אלפא רומיאו TZ3 סטראדלה (על פלטפורמת ווייפר ACR), והנה כעת היא חוברת גם לאסטון מרטין. זאת לרגל ציון יובל שנים ל-DB4GT, המכונית עימה שיתפו השתיים פעולה לראשונה בתחילת שנות השישים.

מעבר לתמונה המטושטשת, אין כל מידע על המכונית המשותפת שתיחשף ב-21 במאי בתערוכת 'קונקורסו דיאלגנזה וילה דיאסטה באיטליה. הדבר היחיד הברור הוא כי פלטפורמת ואנטאג' V12 תשמש אותה והייצור יהיה בכמות מוגבלת למי שיסכים לשלם עבורה את המחיר שיידרש. מעצבי זגאטו עמלו על קימוריה יחד עם מנהל מחלקת העיצוב הראשי של אסטון מרטין מארק רייכמן, ועל פי ביקורות באי התערוכה יוחלט האם לייצרה כבר בשנה הבאה.

כאמור, החיבור הראשון עם זגאטו נוצר בשנת 1960 כאשר אסטון מרטין חיפשה דרך להפחית את משקלה ולהגביר את ביצועיה של ה-DB4GT. מוניטין הסדנה כמתמחה בתחום עשה את שלו ובתוך שבוע אחד בלבד הסתיימה העבודה. המכונית המוגמרת הוצגה לקהל הרחב בתערוכת לונדון של אותה השנה, והביקורות החיוביות נתו את ה-OK לייצור ומכירה בשנה שאחרי. רק 19 יחידות יוצרו, שלוש מהן השתתפו במירוצים, ורבות מהן עדיין נשמרות היטב על ידי אספנים.

אסטון מרטין וזגאטו חזרו לשתף פעולה ב-1986 ויחדיו ייצרו את ה-V8 ואנטאג' זגאטו ואת ה-V8 זגאטו וולאנטה. לשתיהן היו ביצועים משכנעים וגם כאן דובר על ייצור בכמות מוגבלת מאוד. הפעם האחרונה בה שיתפו השתיים פעולה הייתה לקראת תערוכת פריס 2002 עם ה-DB7 זגאטו. 99 נמכרו ועוד אחת נשמרה אצל היצרנית למען הדורות הבאים. בעקבות ביקוש ער מארה"ב יוצרה גם גרסת רודסטר במספר זהה של יחידות בשם DB-AR1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully