וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונטיננטל מפתחת מערכת למניעת דריסה

ירון אדרי

15.5.2011 / 7:25

יצרנית הצמיגים קונטיננטל מגרמניה מפתחת מערכת בטיחות מתקדמת למניעת פגיעה בהולכי רגל. תבלום את המכונית או תסיט אותה לשטח בטוח

רובכם מכירים את קונטיננטל כיצרנית צמיגים, אך רק חלקכם מודע למחלקותיה השונות העוסקות במחקרים ופיתוח בתחומים שונים בינהם תחום הרכב. במסגרת זו, חושפת החברה מגרמניה את הפיתוח האחרון שלה בתחום הבטיחות בדרכים אותו היא מכנה 'מערכת מצלמות סטריאו'. זו עתידה להצעיד את מערכות ההגנה על הולכי רגל שלב אחד קדימה.

מנתונים שמציגה קונטיננטל עולה כי הולכי רגל מהווים כמחצית מהרוגי ופצועי תאונות הדרכים בגרמניה. גם אנו מכירים לצערנו נתונים דומים כאן אצלנו בישראל. את המגיפה העולמית רוצה החברה למנוע בעזרת המערכת החדשה הכוללת שתי מצלמות שביכולתן לזהות מבעוד מועד הולכי רגל הנמצאים בסכנה.

עד כאן אין חידוש גדול, ומערכות דומות פגשנו כבר במכוניות כמו זו החדשנית של וולוו S60 שמסוגלת לזהות גם ילדים שגובהם אינו גדול. אלא שבמקרה זה יודעת המערכת לזהות גם כן את גובהו של האדם העומד מולה ובעזרת צמד המצלמות היא גם יודעת מה המרחק ממנו. כך, היא מאפשרת בלימה אוטומטית של המכונית בטרם תפגע בהולך הרגל ובמידה ומחשביה מגלים כי הפגיעה בלתי נמנעת הם יקחו פיקוד ויסיטו את המכונית לאזור שהמצלמות תזהנה כבטוח לבלום בו.

קונטיננטל מדווחת כי המערכת עדיין בשלבי ניסוי, וכי היא עדיין לא בשלה מספיק לייצור סדרתי. אלא שהיא אינה היחידה שעושה זאת ויצרניות רכב רבות כמו גם חברות טכנולוגיה ממשיכות לפתח מערכות דומות במטרה להציל חיי הולכי רגל, נוסעים ונהגים. כך או כך, יש לברך על כל מאמץ שכזה שעשוי להפחית בעשרות אחוזים את מספר הנפגעים בכבישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully