וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלתא E-4 קופה: בריטניה משיקה מכונית ספורט חשמלית

ירון אדרי

18.5.2011 / 12:17

בריטניה מחייה מחדש את תעשיית הרכב שלה עם מכונית ספורט חשמלית. האם דלתא E-4 קופה תחזיר לממלכה המאוחדת את הכבוד שהלך לאיבוד?

אומרים שכל מה שהאמריקנים עושים, הבריטים עושים איכותי יותר. מוסיקה, קולנוע ואפילו הומור בריטי מציגים תחכום יצירתי במקום שהאמריקנים יביאו לכם את האמת ישירות בפרצוף באופן פשוט, לעיתים בוטה. עולם הרכב הבריטי כמעט ופס מהעולם אולי בגלל הסיבות האלה, אלא שגם היצרניות האמריקניות שרדו בקושי את הגישות העתיקות שלהן. כעט הן מגיעות לסיבוב שני, הפעם עם מכוניות חשמליות, ונראה מי הפעם צודק.

למערכה בין המעצמות הפעם שולחת בריטניה נציגה טרייה. השם שלה דלתא E-4 ובניגוד לקונטציות השליליות למי שזוכר את נציגת רומניה לארצנו ב-1988, הפעם מדובר במכונית ספורט חשמלית. חברת דלתא הוקמה ב-2005 והיא עוסקת במתן ייעוץ בתחומי הנדסה ועצם מושבה בסמוך למסלול הפורמולה 1 סילברסטון רומז על זיקתה.

עם כל מה שלימדו אותה על מירוצים, הלכה דלתא ותכננה מכונית מירוץ על טהרת החשמל. שלדתה נבנתה מתרכובת קרבון ומשקלה 85 ק"ג בלבד, כשני שלישים ממשקל שלדת פלדה. יחד עם זאת, עדיין מדובר בשלדה חזקה מאוד ואנשי דלתא אף מצפים שתעמוד בהצלחה במבחני הריסוק האירופים. מעל כל זה הוצמד מרכב קופה שתי דלתות, כראוי למכונית ספורטיבית.

על הנעת ה-E-4 מופקדת יחידה חשמלית פרי פיתוח משותף עם אוניברסיטת אוקספורד הכוללת מספר מנועים. תפוקתם המשותפת אמנם רק 120 כ"ס צנועים יחסית, אך לאלה מומנט של 61.2 קג"מ המתקבל במלואו מייד כשהם מתחילים להסתובב. משקלו של כל מנוע אגב כ-23 ק"ג. עם בליל הטכנולוגיות האלה מאיצה המכונית ל-100 קמ"ש בתוך פחות מחמש שניות ומהירותה המרבית כ-240 קמ"ש. בכל מקרה כדאי לדעת כי הסוללות מספיקות עבור כ-320 ק"מ בין טעינות.

דלתא חשפה את המכונית בשבוע שעבר, ובשלב זה ייצרה חמש יחידות ממנה לצורכי הדגמה. בפרויקט זה עוד מספר שותפים עיסקיים אסטרטגיים שמאמינים כי המכונית החשמלית יכולה להביא משהו חיובי לעולם הספורטיבי של ענף המכוניות. בהמשך, היא עתידה להתחרות במגוון מירוצים ארוכי טווח כדי להוכיח כי אכן יש בה משהו.

האם גם הפעם נזכה לראות פרשניות שונות למכונית אחת? לעיל משנתם של הבריטים ומולם נעמיד לצורכי הדוגמה את מכונית הרודסטר טסלה האמריקנית. לזו מנועים חשמליים המזינים את הציר האחורי בהספק כולל של 288 כ"ס ומאיצים בה ל-100 קמ"ש בפחות מארבע שניות. מהירותה המרבית נמוכה יותר, רק 200 וקצת קמ"ש, וטווח הנסיעה גבוה יותר מ-320 ק"מ בין טעינות. המחיר כמעט זהה סביב ה-110 אלף דולרים, וכל שנותר לכם כעת הוא לבחור מי מבינהם עושה זאת לדעתכם טוב יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • דלתא E-4

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully