וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסטרו די פוטנזה SF22: מכונית 'על' 2,000 כ"ס

ירון אדרי

16.5.2011 / 7:52

עיצוב רעיוני על צג המחשב בתחרות של למבורגיני יהפוך למכונית על עם 2,000 כ"ס על הכביש. הכירו את מוסטרו די פוטנזה SF22

לא אחת הבאנו לכם כאן בוואלה! רכב רעיונות למכוניות שספק מאוד אם תראנה את פס הייצור. בין אם דובר על מכוניות פרי דימיונם הפורה של מעצבים צעירים או מכוניות 'על' שמישהו חשב שבאפשרותו לייצר, לרוב הן חיו לא יותר מאשר מספר ימים עד שנעלמו בין דפי רשת האינטרנט. כעת אנו מביאים לכם את מוסטרו די פוטנזה SF22, מכונית שנולדה כקונספט מעוצב וכעת יש מי שרוצה לייצרה. האם גורלה שונה הפעם?

ה-SF22 נולדה כמכונית רעיונית עבור למבורגיני, ומעצביה, אלברטו פרננדז ודניאל צ'ינצ'ילה, העניקו לה את השם אינדומאבלה. זאת עשו במסגרת תוכנית עיצוב שיזמה היצרנית, ואין זה פלא שאלמנטים מוכרים ממכוניותיה נראים מבעד לקונספט. אלא שלמבורגיני לא ממש רצתה לייצר אותה וכך מכרו המעצבים את הזכויות ליזמים אמריקנים - סדנאת הרכב '215 רייסינג' שתמתג אותה בשם מוסטרו די פוטנזה.

השפעות העיצוב פרט ללמבורגיני עצמה, נמשכו בהשראת מטוס הקרב F22. בדרך לכביש יהיה שמה SF22, כאשר האות S מציינת Street, כלומר רחוב. את קרבות הרחוב היא תעשה בעזרת מנוע V8 מרכזי בנפח 9.4 ל' שבעזרת שני מגדשי טורבו מפיק 2,000 כ"ס מרביים ו-276 קג"מ. עם תיבת שישה הילוכים סיקוונסיאלית תאיץ מכונית הקרב שמשקלה מוערך ב-1,360 ק"ג בתוך 2.5 שניות ל-100 קמ"ש ועד למהירות של 427 קמ"ש. כדי למתן את כוחה וצריכת הדלק שלה, יעמוד לרשות הנהג בורר לשלוש רמות הספק, כאשר ההספק המרבי יושג באמצעות הזרקת מתאנול לתערובת הבעירה.

תא הנוסעים יציג גם הוא שלל טכנולוגיות שעתידות להעמידה בראש פירמידת מכוניות העל. המחוונים המוכרים יוצגו על צגים והם כמו גם רובם של מתגי ולחצני הקונסולה יעזרו בטכנולוגית מגע. במקום מראות הצד והמראה המרכזית תקבל המכונית מצלמות ועוד צג ייעודי. נכול לשלב זה בחברה עמלים על עיצוב התא כדי שיתאים למגוון רב של אנשים.

רק 50 מכוניות עתידה הסדנה לייצר, אם אכן זה יקרה, בפס הייצור שיוקדש לה בפילדלפיה. עם קצב של שתי מכוניות לכל היותר בחודש, זה עתיד להימשך שנתיים בהן יאלצו המזמינים להמתין בסבלנות. מסירות ראשונות צפויות לאמצע 2012 עם תג מחיר של 950 אלף דולרים (כשלושה מיליון שקלים ושליש). רוצים אחת? תשאירו מקדמה של 1,000 דולרים ואת היתר ביום שתקבלו את המכונית.

מכונית על מוסטרודי פוטנזה. אתר יצרן
מכונית על מוסטרודי פוטנזה/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully