וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיון עם איב מולאן, מנהל הפעילות הבינלאומית של סיטרואן

16.5.2011 / 11:00

אחד מבכירי סיטרואן נחת כאן לביקור בזק, ואנחנו ניצלנו את ההזדמנות כדי להביא לכם ראיון בלעדי עם מי שיכול לשפוך קצת אור על עתידה של החברה הצרפתית

לרגל חגיגות 75 שנה לחברת דוד לובינסקי הגיעה לישראל אישיות רמת דרג מטעם חברת סיטרואן העולמית; איב מולאן (Yves Moulin) - מנהל הפעילות הבינלאומית של החברה האחראי בעיקר על הזירה החוץ-אירופית ובראשה הפעילות בסין. ניצלנו את הביקור החפוז של מולאן בישראל כדי לערוך עמו ראיון קצר, וגילינו איש נחמד ששמח להקדיש לנו כמעט שעה כדי לענות על השאלות שמעניינות את קוראי וואלה! רכב.

בשנה שעברה שברה סיטרואן את שיא המכירות שלה עם כמעט מיליון וחצי מכוניות, מה היעדים של החברה ואיפה אתה רואה את סיטרואן בעוד חמש שנים מהיום?

זה נכון, צריך רק להביט במגוון המוצרים הרחב שהשיקה סיטרואן לאחרונה כדי לראות את הרצון שלנו להתקדם. השקנו את סדרת ה-DS שמציעה איכויות יוצאות דופן ומקדמת את תדמית המותג. אין לנו מספר שמהווה מטרה מבחינתנו, או יעד מכירות כזה או אחר; אנחנו שואפים להגדיל בהדרגה את קצב הייצור ולשפר את איכות המכוניות שאנחנו מייצרים. אם צריך לנקוב במספר, אני יכול רק לספר לך שאם בשנה שעברה ייצרנו בסין 224 אלף מכוניות, עד 2020 אנחנו מתכוונים להגדיל את הקצב לכדי מיליון מכוניות בשנה.

האם במסגרת התוכניות הגלובליות של סיטרואן יש סיכוי שתתחילו לשווק מכוניות גם בצפון אמריקה?

אין לנו כרגע תכוניות להיכנס לשוק האמריקני - וגם לא את המוצרים שמתאימים לכך. אנחנו מעדיפים כרגע להתמקד בשווקים מתפתחים כמו השוק הסיני למשל. כמי שמכיר מקרוב את השוק הסיני שהוא היום שוק הרכב הגדול בעולם (הערה: מולאן שימש במשך 4 שנים כמנכ"ל "דונגפנג" - הזרוע הסינית של סיטרואן), אני חושב שיש לשוק הזה פוטנציאל צמיחה מדהים.

סיטרואן משווקת בסין את ה-C טריומף שהיא למעשה גרסת סדאן של ה-C4 שאינה משווקת באירופה, מדוע אנחנו לא רואים אותה בישראל?

כל העולם מעדיף מכוניות סדאן אוטומטיות ולכן דווקא השוק האירופי הוא יוצא הדופן בעניין. אני מאמין שאנחנו נלך לכיוון של דגמי סדאן עם תיבות הילוכים אוטומטיות כחלק מהחשיבה הגלובלית שמאפיינת את החברה בזמן האחרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

שמענו על תכניות לייצור תיבה אוטומטית בעלת מצמד כפול שתחליף סופית את תיבת ה-AL4 הוותיקה, אתה יכול להוסיף קצת פרטים בנושא?

סיטרואן משקיעה המון משאבים בפיתוח טכנולוגיות חדשות, אבל חשוב להבין שתיבת הילוכים אוטומטית אינה פופולארית באירופה. בעבר השקנו תיבות ידניות עם תפעול אוטומטי (רובוטיות) כמו ה"סנסודרייב", ולמרות שלא מדובר בתיבה אוטומטית של ממש, זה היווה מבחינתנו פתרון מצוין מבחינת העלות ללקוח. לגבי תיבה כפולת מצמדים - אני יכול לאשר שאנחנו עובדים על טכנולוגיה דומה, אבל לא יכול להוסיף בנושא

ומה לגבי מכוניות חשמליות? אתם אמנם מתחילים לשווק את ה-C-ZERO בקרוב, אבל זוהי למעשה מכונית שפותחה בשלמותה בחברת מיצובישי. האם לסיטרואן יש תכוניות להשיק מכונית חשמלית נוספת בקרוב?

סיטרואן משווקת מכוניות חשמליות מאמצע שנות התשעים; מכרנו למעלה מ-5,000 סיטרואן "סקסו" חשמליות באירופה ואפילו בימים אלה אנחנו מציעים גרסה חשמלית של הברלינגו שמיוצרת בשיתוף עם חברת "ונטורי". יחד עם זאת, אנחנו חושבים שמכונית חשמלית יכולה להוות פתרון רק בחלק מהמדינות שבהן ישנה תשתית מתאימה - כמו צרפת למשל, אבל יש עדיין המון שאלות פתוחות בנושא וסוגיות שצריך לפתור, כמו למשל עלויות הייצור, אופן מחזור הסוללות והתאמה לשווקים שונים.

בינתיים אנחנו מתמקדים בייצור מכוניות חסכוניות ויעילות שיכולות להוות אלטרנטיבה ראויה בשלב הזה, וה-C1 היא אחת התשובות שלנו למי שמחפש מכונית עירונית יעילה וחסכונית. במקביל, PSA (קונצרן פיג'ו-סיטרואן) הוא הראשון שמשיק טכנולוגיה היברידית אשר מבוססת על מנועי דיזל שמבחינת השוק האירופי הם מאוד חשובים. ה-C5 החדשה תהיה המכונית הראשונה של סיטרואן שתקבל את יחידת הכוח הזו, (במקביל לדגמים נוספים של פיג'ו) ובעתיד אפשר יהיה למצוא מערכות היברידיות גם בדגמים נוספים של החברה.

בין המאפיינים הייחודיים של סיטרואן בעבר יכולנו למנות דגמים יוצאי דופן שהתאימו לרוח המותג - כמו ה"פלוריאל" למשל. האם קצב המכירות הנמוך גרם לסיטרואן לפעול בדרך שונה ולחשוב על דגמים קונבנציונליים יותר?

דגם ה"פלוריאל" עשה טוב לתדמית של סיטרואן - ממש כמו דגמים אחרים שהשיקה החברה בעבר ונחשבו לפורצי דרך. היום אנחנו מתמקדים בסדרת ה-DS לדגמים הייחודיים שאנחנו משיקים, וה-DS5 שהוצגה לאחרונה בשנחאי היא דוגמה מצוינת לכך.

אם כבר נגעת בסדרת ה-DS, איך סיטרואן מתכוונת להתחרות בדגמי הפרימיום של התוצרת הגרמנית עם שלל דגמי ה-DS?

אנחנו משתדלים לתת מענה לכל הדרישות של לקוחות שוק הפרימיום בסדרת ה-DS. ב-DS5 למשל, הצלחנו לשלב בין כל היתרונות של המתחרות בתוך דגם אחד. תחושת היוקרה שהמכונית משדרת בזכות שימוש בחומרי דיפון איכותיים ומיוחדים כמו עור, משי ועץ, היא משהו שהלקוחות שלנו בהחלט יודעים להעריך.

מה לגבי דגמים נוספים בסדרת ה-DS - כמו DS6 למשל? האם העובדה כי ה-C6 נמכרה בכמויות קטנות יחסית תגרום לכם לנטוש את פלח מכוניות הסלון?

ה-C6 היא מכונית ייחודית שלא יועדה להימכר במספרים גדולים. כחברה שמציעה מכוניות בכל הסגמנטים, סיטרואן בהחלט צריכה מכונית סלון בהיצע שלה ובעתיד אכן צפויה להצטרף למשפחת ה-DS מכונית גדולה יותר.

מה אתה יכול לגלות לנו על מכונית הסלון הבאה של סיטרואן?

אין לי הרבה מה לספר בשלב הזה, אני יכול רק להגיד שמכונית הקונספט "מטרופוליס" שהצגנו בסין בשנה שעברה, היא ההשראה שלנו למכונית הסלון הבאה של סיטרואן. מעבר לזה אין לי מה להוסיף.

שאלה אחרונה לסיום: אתה כאן לרגל אירועי 75 שנה לחברת דוד לובינסקי. איך אתה מגדיר את הקשר עם היבואן הישראלי?

מבחינת סיטרואן, כאשר מדובר בבחירת יבואן, כל החלטה היא לטווח רחוק. אין מקום לאלתורים בתחום הזה וכל יבואן או סוכן של החברה יודע שהוא חייב להשקיע בכל התחומים. חברת לובינסקי היא היבואנית הוותיקה ביותר בעולם שפועלת בשיתוף עם PSA (קונצרן פיג'ו סיטרואן), כאשר ברור שהקשרים עם קבוצת לובינסקי הם הרבה יותר מקשרי עבודה ומעורבים כאן יחסים אישיים עם מי שאנחנו מחשיבים כשותפים עסקיים מלאים. עבורנו קבוצת לובינסקי היא שותף אסטרטגי - ולא רק בשוק הישראלי...

אני מבין שאתה מדבר על פרויקטים משותפים במדינות נוספות, תוכל להרחיב בנושא או לפחות לגלות באילו שווקים מדובר?

אני מצטער. לא בשלב הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully