וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחה המודרנית של מזרטי

17.5.2011 / 13:07

שילוב בינלאומי בין שלושה מעצבים הוליד את המזרטי גארמין קונספט. האם האיטלקים לוטשים עיניים לכיוונה?

נדיר מאוד שיצרנית מכוניות הספורט מזרטי שוכרת סדנאות שאינה מכירה לעצב את מכוניותיה. וגם הפעם, ספק אם שלושה בוגרים של ה-Politecnico di Milano יצליחו להצית בה את יצר הסקרנות, על אף הגיבוי החינוכי מפיאט שהשתתפה במיזם. המזרטי הממוחשבת לפנינו משקפת את דמיונם של בוגרי המכון והערכתם לכיצד נדרשת להיראות מזרטי של המותג בעוד כ-9 שנים. הכירו את המזרטי גארמין 2020.

חתומים על המצאתה הם הצעיר מקסיקני ג'יימי קרווטס (Jaime Cervates), אנדירה קוצ'יה (Andrea Coccia) האיטלקי, וההודי צ'טאן רייפוט (Chetan Rajput). את ההשראה לדברם אספו מכמה מקורות היסטוריים של המותג (על הגריל המסורתי אי אפשר לוותר), ובפרט הם אומרים שאבו את מרבית התוכן הוויזואלי ממכונית המזרטי ג'יבלי משנות ה-60 וה-70. הכותר גארמין אגב, מקורו מרוח (בריזה) שחולפת באיטליה בימי הקיץ.

עוד השפעות נובעות מעולם האופנה האיטלקי והאדריכלות הספרדית. "לקחנו קצת מרכיבים מהקולקציה של ארמני ב-2010 וכן מאולם האופרה בוולנסיה. אי לכך, יש למכונית קווים זורמים ונקיים שגולשים על גופה הספורטיבי בהרמוניה", מבהיר קוצ'יה האיטלקי. נורות LED מעטרות קצוות המכונית כמובן כדי לגרום לה להיראות עכשווית ומרשימה - בעיקר על מסכי הפרזנטורים, אולם המעצבים טוענים שסביר מאוד שדגם אמיתי לא יהיה כל-כך מקושט.

פיאט, שאחראית כאמור על חלק מתכנון המכונית, ביקשה מהשלושה לבחור לדגם פלפטורמה קיימת וכן חטיבות הינע הנמצאות בשירות המותגים. מבלי לחשוב פעמיים, שלפו הבוגרים את פלטפורמת המזרטי גראן-טוריסמו כתבנית ליישום, ומלפנים השתילו במוחם ודרך המקלדת את מנוע ה-4.7 ל' שמונה צילינדרים של מזרטי שמפיק 433 כ"ס. מזרטי עדיין לא מביעה עניין, אבל פיאט בהחלט מנסה לקדם את השלושה למפתנה של מזרטי, ומי יודע, אולי נראה את שמו של אחד מהם מתנוסס על מזרטי חדשה בעוד כמה שנים.

  • עוד באותו נושא:
  • מזרטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully