וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוטובוס היברידי ראשון בישראל

18.5.2011 / 15:58

חברת ההיסעים מטרופולין השיקה בישראל את האוטובוס ההיברידי הראשון שיכנס לשירות, וולוו 7700 שיחסוך 30 אחוז בצריכת הדלק

ביום בו נחשפות ביקורות קשות של מבקר המדינה על חברות ההיסעים דן ואגד שחלקן נוגעות לשימוש באוטובוסים בתקן זיהום אוויר מיושן, משיקה חברת ההיסעים מטרופולין את האוטובוס ההיברידי הראשון שיכנס לשימוש בישראל.

האוטובוס החדש של וולוו מדגם 7700 מצויד במערכת הינע היברידית מקבילה בעלת מנוע חשמלי ומנוע דיזל, המאפשרת לטענת היצרנית חיסכון של כ-30 אחוזים בצריכת הדלק והפחתת זיהום האוויר בכ-50 אחוזים. בדומה למקובל במכוניות היברידיות, לאוטובוס ההיברידי שני מנועים נפרדים, האחד דיזל והשני חשמלי ופעולתם משולבת, במהירות של עד 20 קמ"ש האוטובוס עושה שימוש בכוח המנוע החשמלי בלבד ומעבר למהירות זו מצטרף מנוע הדיזל לפעולה ומסייע לתאוצת הרכב.

האוטובוס החדש מצויד גם במערכת לאגירת אנרגיית הבלימה וזו משמשת להטענת הסוללות שמהוות את מקור הכוח של היחידה החשמלית. כמו כן, האוטובוס מצויד במערכת 'עצור וסע' המכבה את המנוע ומפסיקה כל פליטה של מזהמים בעת עמידה. גודלו ומספר מושביו מאפשרים לו להסיע כ-95 נוסעים לכל היותר בישיבה ובעמידה. חברת מטרופולין מציינת כי היא סיימה את שלב נסיעות המבחן של האוטובוס ההיברידי והחלה בהפעלתו כפיילוט.

אילן קרני, מנכ"ל חברת מטרופולין: "קידום פתרונות סביבתיים כדוגמת חיסכון באנרגיה, הקטנת זיהום האוויר ומניעת התחממות גלובלית הם נדבך נוסף וחשוב בשיפור השרות לנוסע ולציבור כאחד. אנו מאמינים בהצלחת הפיילוט ומקווים שבעתיד נראה אוטובוסים היברידיים בישראל בכלל ובאשכול השרון בפרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully