וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקק בכביש 6? לא תשלם

ירון אדרי

19.5.2011 / 16:52

הצעת חוק של ח"כ רונית תירוש תסייע לנהגים להמנע מכביש חוצה ישראל במקרה של עומסי תנועה. "הנהג ישלם רק כאשר הוא מקבל את המוצר"

ועדת השרים לחקיקה תדון ביום ראשון הקרוב בהצעת חוק של ח"כ רונית תירוש, לפיה נהגים לא יידרשו בתשלום אגרת נסיעה בכביש 6 במקרה של עומסי תנועה. "התופעה של נהגים שגם משלמים וגם נתקעים בפקק חייבת להיפסק", כך לדברי תירוש המכהנת כיו"ר השדולה לבטיחות בדרכים בכנסת. כידוע, הנסיעה בכביש 6 כרוכה בתשלום בהתאם לקטעי הנסיעה.

הצעתה של תירוש מתבססת על ההנחה כי כבישי אגרה נועדו בין היתר לתת פתרון בתשלום לשעות העומס, אז גם בוחרים נהגים לשלם בעבור השירות ולהשתמש בהם. אלא שלעתים נוצרים עומסים גם בכביש האגרה ולמרות זאת נדרשים הנהגים לשלם. בהצעתה, מבקשת תירוש לחייב התקנת שילוט אלקטרוני בולט וברור במרחק סביר מהכניסה לכביש האגרה אשר יציג מידע עדכני בדבר עומסי התנועה בו וכי מידע עדכני יינתן גם במענה טלפוני. בנוסף, מבקשת הצעת החוק לחייב קביעת מנגנון בדבר מתן פטור מתשלום אגרה בכביש במקרה ורכב עוכב בשל עומס תנועה.

"חייבים להפסיק את התופעה של 'הנתקעת וגם שילמת' בכביש 6", כך מוסרת תירוש. "כל המטרה של כביש אגרה הינה לשלם עבור האפשרות להגיע מהר יותר, ואם התשתיות לא מאפשרות נסיעה שכזו, אין סיבה שבעל הרכב ישלם על הנסיעה. בנוסף לכך מן הראוי שלפני הכניסה לכביש אגרה יואילו לספר לנו אם אנחנו נכנסים לדרך פנויה או שמא לפקק בלתי נסבל. הנהג בכביש חוצה ישראל הוא לקוח, והוא ישלם רק כאשר הוא מקבל את המוצר עליו הוא שילם - נסיעה מהירה בכביש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully