וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלו העבודות להרחבת קצה הנתיב המהיר לתל אביב

אבי בר-אלי

22.5.2011 / 8:58

החלו העבודות להרחבת קצה הנתיב המהיר לתל אביב. תמשכנה כשנה ובעיקר בלילות כדי למזער את הפגיעה בזרימת התנועה

ארבע שנים לאחר שנחשף הכשל התכנוני של פרויקט הנתיב המהיר לתל אביב, מתקרבת הפרשה לסופה. זכיינית הפרויקט, קבוצת שפיר, החלה ביום חמישי האחרון בעבודות תשתית להרחבת קצהו של הנתיב בסמוך למחלף קיבוץ גלויות, לאורך 600-700 מטר.

העבודות תמשכנה כשנה, בעיקר בלילות כדי למזער את הפגיעה בזרימת התנועה בכניסה לתל אביב, דרך נתיבי איילון. עם גמר העבודות יורחבו הנתיבים בקטע זה ויוספו שוליים משני צדי הכביש.

עם זאת, העבודות עלולות לגרום לפרקים לעומסי תנועה. מה עוד ש"צוואר הבקבוק", שנוצר בכניסה לנתיבי איילון משום הסבת הנתיב השמאלי לטובת הפרויקט - גורם לעומסי תנועה כבדים יותר מן הרגיל בתרחישי קיצון.

קטע זה של כביש מס' 1 נסלל בעבר בטעות על תוואי הרחבת מסילת הרכבת בקו תל אביב-לוד, וכן על תוואי פרויקט המסילה הרביעית באיילון. כתוצאה מכך, לא ניתן היה להמשיך ולסלול בו את שולי הנתיב המהיר לתל אביב עד שיתוקנו זמנית תוכניות הפיתוח של הרכבת.

באחרונה השלימו מוסדות התכנון את הכשרת החריגה באמצעות מתן היתר לשימוש חורג - והעניקו לשפיר אור ירוק להשלמת הסלילה. ואולם, מימוש תוכניות הרכבת בעתיד יחייבו את המדינה להקמת גשר מעל הנתיב המהיר, או לגריעת קטע זה מהפרויקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully