וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטון מרטין חוגגת עם זגאטו

23.5.2011 / 7:42

אסטון מרטין חונכת מיזם חדש עם סדנת זגאטו האיטלקית, שמפיח רוח חדשה בסדרת הוואטנג' של היצרנית הבריטית. חצי יובל ביחד

אסטון מרטין וסדנת העיצוב האיטלקית זגאטו מציינים בימים אלה 50 שנים של שיתוף פעולה פורה במסגרת תערוכת המכוניות בווילה דה-אסטייס באגם קומו איטליה. עבור תצוגת התכלית והראווה של השתיים, וכן לציון השתתפותה במירוץ 24 השעות בנורבורגרינג, הפקידה אסטון מרטין בידיה של זגאטו את הוואנטג' V12 הסדרתית, שזכתה כפי שניתן לראות לטיפול קוסמטי-אקזוטי ועוד למכלול של שיפורים טכנולוגיים מטעמן.

במונחים היסטוריים, זגאטו וואנטג' היא מחווה ישירה לדגם ה-DB4GT Zagato, שנחשב לאחד המודלים הראשונים ששתיהן הפיקו ביחד למסלול ב-1960, כשמאחרי ההגה ישבו ג'ים קלארק האגדי ורוי סלבדורי. המכונית החדשה שמגיעה לאיטליה לבכורה פותחה על ידי צוות מעצבים כפול, הן של זגאטו והן של אסטון מרטין, שביקשה מראש החטיבה כריס פוריט לקחת את המושכות לידיו. פוריט הוא אחד הבכירים שמאוזכר רבות בתכנונה של ה-ONE-77 היחודית ועל כן הביטחון הרב שהעניקו לו בפרויקט החשוב הזה.

מלבד התמהיל האיטלקי-בריטי שמכילה את המעטפת החיצונית של זגאטו, עוצמתה של המכונית עומדת פחות או יותר על הספק זהה, כפי שיוצא את מפעליה הרשמיים. מרכב האלומיניום מאכלס בחזיתה חטיבת כוח 12 צילינדרים בנפח 6.0 ל', שכוילה לניהוג דינאמי וחסר פשרות המותאם למסלולי המירוצים. תפוקת המכונית מעמידה 517 כ"ס ו-42.9 קג"מ ואת השיגור ל-100 קמ"ש היא מסיימת, על פי נתוני החברות, בפחות מ-4 שניות.

אסטון מרטין וזגאטו תייצרנה מספר מאוד מצומצם של דגמים לכביש הציבורי, כפי שמבטיח מנכ"ל החברה אולריך בץ לכלי-התקשורת בבריטניה. "מטרתנו לייצר יורשת למכונית העבר לה אנו חוגגים היום". המחיר מכל מקום, לא ירד מטווח של 250 אלף יורו לעותק בודד, כאשר מסירות ראשונות תחלנה בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully