וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו חווה את העבר

23.5.2011 / 9:44

75 שנים אחרי שהוצגה, ב.מ.וו 328 טורינג קופה זוכה לפרשנות חדשה במסגרת המאורע המוטורי בווילה האיטלקית. אייקון בטעם של פעם

במספר מועדים ציינה השנה ב.מ.וו מחווה היסטורית כזאת או אחרת; חטיבת M חגגה זה מכבר 25 שנים לסדרה 3 וגם שורה של אנשים בכירים זכו לתואר כבוד כמשפיעים על מורשתה. כעת איפוא, מפנה ב.מ.וו את תשומת הלב אל העבר הרחוק מאוד, אי שם בשנות ה-30 וה-40 בהם פרחה מכונית ה-328 טורינג קופה על מסלולי המירוצים. כסימן לתרומתה על תרבות הנהיגה של ב.מ.וו, מציינת החברה 75 שנים להולדתה בדמות מכונית קונספט מרהיבה, ומחזירה אותה (במהות) לבכורה רשמית בסמיכות אל המקום שבו כבשה את מירוץ מילה מילייה ב-1940, על רקע אגם קומו האיטלקי.

עיצובה החיצוני נעשה בהשראת ה-328 המקורית, אולם המרכיבים הם מדור העתיד של כלי הרכב מבית ב.מ.וו. רוב החומרים שייושמו הינם מתרכובות של סיבי-פחמן ומרבדים פלסטיים על מנת לשמור על משקל נמוך ככל שניתן, ובכלל להדגיש את רוחה המודרנית. ניתן להצביע כי נעדר מן הרכב גוון עכשווי ובמקום זאת טבולה בצבעים קלאסים. עוד אפשר להבחין כי תא הנוסעים עוטה מרכב גלם עבה מאוד, כולל שני מושבים, ומאחור רמזים אל הופעתן של מכוניות החשמל האקולוגיות של ב.מ.וו ולוויז'ן קונספט המהפכנית, שעתידה להפוך לרכב מן המניין.

על אף שלא תעשה ברכב הזה שימוש רשמי, לפחות בשלבים הנוכחיים, בבריטניה מדווחים כי הקונספט חמוש במנוע בנפח 3.0 ל' שישה צילינדרים שמקורו מסדרות ה-M, וכי מכלליו הותאמו לכאורה ישירות מסדרה 3 ו-6 של החטיבה, כולל אותן השבחות מנוע מהוקצעות. הופעתה באיטליה מכל מקום תעמוד כנראה בצל הישגיה של ה-328 קופה המקורית שמלבד הזכיה במילה מילייה, נחקקה בספרים כמכונית בעלת המהירות הממוצעת הגבוהה ביותר במסגרת האירוע – 166 קמ"ש. ההומאז' המודרני לבטח תעשה זאת יותר מהר.

ב.מ.וו 328 טורינג. אתר יצרן
ישן וחדש/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully