וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה 2 תהיה חסכונית יותר

ירון אדרי

23.5.2011 / 13:15

מאזדה מציידת את הסופרמיני שלה במנוע חדש ממשפחת 'סקייאקטיב'. 83 כ"ס מ-1.3 ל' וצריכת דלק של 30 ק"מ לליטר, בינתיים רק ליפן

מאזדה הודיעה בעבר הלא כל כך רחוק, בסוג של הפגנתיות יש לומר, כי מנועי טורבו עתירי טכנולוגיות סטייל TSI של פולקסווגן ודומיו אינם מדברים אליה. מה כן? טכנולוגיות מוכרות אחרות שמעלות הספקים ומורידות צריכת דלק וזיהום אוויר. היא גם העניקה לסדרה החדשה שם – סקייאקטיב. מי שיהנו ממנה הם השוק היפני והסופרמיני מאזדה 2 עם השקת גרסת המנוע החדשה שלה.

מנוע ה-1.3 ל' החדש במשפחת השמיים האקטיביים של מאזדה (בנזין), מפיק 83 כ"ס ב-5,400 סל"ד ו-11.4 קג"מ ב- 4,000 סל"ד. הוא מצוייד בטכנולוגיית הזרקה ישירה ועוד מספר מאפיינים אותם מעדיפה מאזדה על פני ההנשמה המלאכותית המועדפת באירופה. כך למשל, יחס הדחיסה חריג ועומד על 14 ל-1, גבוה בהרבה מהסטנדרט בעולם המנועים הסדרתיים. בנוסף, טכנולוגית התזמון המשתנה לשסתומים אף היא שודרגה בכבדות וכל החלקים הנעים חושלו מחומרים מיוחדים כדי להפחית את החיכוך.

בעולמנו אנו, כמעט כמתבקש, גם מערכת עצור וסע נמנית על החבילה (מכונה 'i-סטופ' אצל מאזדה) כדי לחסוך שמונה אחוזים נוספים בצריכת הדלק. תיבה רציפה תפקד על העברת הכוח לגלגלי מאזדה 2 ובתמורה תתקבל תצרוכת דלק של 30 ק"מ לליטר לפי הסטנדרט היפני (10-15 מוד). במונחים המוכרים לנו צריכת הדלק תהיה טובה פחות מהמוצהר, אך בשלב זה אין כל טעם לחשוב על כך. גרסה זו של ה-2 תמכר נכון לכרגע ביפן בלבד (שם היא מכונה דמיו).

  • עוד באותו נושא:
  • מאזדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully