וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיפור של סיטרואן קצת מוזר

ירון אדרי

23.5.2011 / 16:57

סיטרואן הפיצה בבריטניה קריאת תיקון עבור ה-C3 פיקאסו בשל אפשרות לבלימה בלתי רצונית. באופן תמוה, הנוסע עלול להפעיל את הבלמים

זוכרים את קריאת התיקון העצומה של טויוטה בגין מכוניות שהאיצו מעצמן? כעת זו סיטרואן שמפיצה קריאה ללקוחותיה אולם הפעם מדובר על בלימה מבלי שהנהג התכוון לה בכלל. סיטרואן מתייחסת לכ-20 אלף יחידות מדגם ה-C3 פיקאסו שנמכרו בבריטניה, כלומר רלוונטית למכוניות בעלות הגה ימני בלבד. התקלה נחשפה על ידי ה-BBC.

מבדיקת המקרה עולה כי בעת מעבר המיקרוואן לפס הייצור עבור השוק הבריטי, השאירה סיטרואן את מכלולי הבלימה בצד השמאלי שהפך כעת לצד של הנוסע. ההבדל היחיד כך נכתב הוא היעדרותה של דוושת הבלם, כל השאר במקומו נותר. כך יוצא שהנוסע עלול לבלום את המכונית ברגליו, נניח בעת מתיחת אבריו, מבלי שבכלל ידע על כך פשוט כי כבל הבלם נמצא שם. גרוע מכך, הנהג עצמו לא מודע לכך וכך גם הנהג במכונית מאחור שלא ממש מבין מדוע הוא בולם ללא שום סיבה נראית לעין.

סיטרואן בתגובה הודיעה כי לא התקבלה שום תלונה מצד לקוחותיה. אלא שלדבריה יכול שיהיה היגיון בטענות, והיא מייד נערכת לתיקון כל המכוניות הרלוונטיות. סיטרואן תוסיף רכיב שיחצוץ בין מערכת הבלימה לנוסע, משהו עמיד יותר מאשר השטיחון וחיפוי הלבד ברצפה. כעת נמתין לחדשות נוספות מהממלכה המאוחדת, ובעיקר מעניין אותנו לדעת האם תקלה דומה יכולה להיות גם בשאר מכוניות סיטרואן (ואפשר גם של האחות פיג'ו) בהן ההגה נמצא בצד הלא נכון של הכביש. להזכירכם, גם קריאת התיקון של טויוטה החלה בקטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully