וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימושי: אופל זפירה טורר

25.5.2011 / 9:16

המיניוואן הוורסטילי של אופל נחשף רשמית עם פרטים מלאים. זפירה יושק בתום תערוכת הרכב הגרמנית בפרנקפורט ויגיע גם אלינו בשנה הבאה

אתר יצרן

צילום ועריכה: יצרן

ארבעה חודשים אחרי הקדימונים הבודדים מפיצה אופל פרטים ראשונים על זפירה טורר 2012. המיניוואן המהפכני של אופל שייסד את תורת הרצפה השטוחה, ימשיך את קו הדגמים המונחה של החברה המשתקמת עם דגשים על שימושיות מרבית בתחום הנשיאה, איכות מנועיו, העיצוב החיצוני הספורטיבי ומערכות הבטיחות. זפירה טורר מורכב כחבילה יוקרתית יותר הן על פני זפירה הסטנדרטי, והן מהמריבה שזוכה לעדנה מחודשת בשנים האחרונות אחרי היעדרות ממושכת.

המתכונת הקלאסית של זפירה עברה שינויים כבירים ביחס לדגם המקורי שהושק לפני קרוב ל-12 שנים. סידור ההושבה הבסיסי מנצל בחוכמה את רעיון ה-FLEX7 שמכשיר כאמור שבעה מושבים, אלא שבמקום ספסל אחד מוארך פוצלו אלה בשורות הנוסעים מאחור ועל כן לכל אחד מושב עצמאי ומרווח. כל מושב ניתן להזזה אורכית של מספר ס"מ, כך שמיקסום חלל הפנים הוא דבר שנעשה במאמץ מזערי. גם תא המטען הוגדל ב-65 ל' לעומת זפירה הקודם וכעת ניתן לאפסן בו בין 710 ל' ועד 1,900 ל' בקיפול מלא של צמד השורות.

אל מול עיני הנהג משתרעת קונסולה מועתקת גנטית מהמריבה, אולם מאחר והזפירה ניחנת בכושר נשיאה גדול יותר, יושמה בקרביה מערכת מורחבת של תאי אפסון בסביבה הקרובה ובמשענת היד המושתלת בין הנהג והנוסע. גם מערכות הרכב מגוונות ופרט לבקרת מולטימדיה חדישה מוזגו מנגנוני בטיחות מתוחכמים למדיי. ביניהם בקרת יציבות חכמה, סיוע לבלימה, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטייה מנתיב, התרעה מפני התנגשות חזיתית וכן מנגנון ה-TSR, סימול ל-Traffic Sign Recognition Functionality, המנטר רמזורים ושלטי הכוונה. עוד בתפריט כסטנדרט ניטור שטחים מתים (בליינד-ספוט) ומנגנון 'עצור וסע' בחלק מהדגמים.

באגף המנועים תעמודנה שלוש חטיבות כוח אפשריות בהיצע הדיזל החל מ-110 כ"ס עד 165 כ"ס, בעוד גרסאות בנזין תצענה הספקים שנעים בין 120 ל-150 כ"ס בשידוך לתיבות ידניות ואוטומטיות להן ששה יחסי העברה. בשלב מאוחר מכך תשלב אופל את מנועי ה- Compressed Natural Gas וה- Liquid Petroleum Gas כחלופה אקולוגית וחסכונית יותר על פני מנועי הבערה הקונבציונלים. את הביצועים על הכביש תתרגם מערכת מתלים אדפטיבית לה שלושה מצבי שיכוך: נורמלי, ספורטיבי ושיוט.

זפירה טורר יערוך את בכורתו בתערוכת הרכב בפרנקפורט בחודש ספטמבר. לישראל צפוי להגיע המיניוואן במהלך שנת 2012.

  • עוד באותו נושא:
  • אופל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully