וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברולט וולט הגיעה לישראל

ירון אדרי

24.5.2011 / 16:35

יחידות ראשונות של המכונית האקולוגית שברולט וולט הגיעו לישראל לצרכי תקינה. אלא שמועד השיווק עדיין לוט בערפל

UMI יבואנית שברולט לישראל מודיעה היום (שלישי) על הגעתן לישראל של יחידות ראשונות מדגם וולט האקולוגי. המשפחתית הירוקה נחתה בנמל אשדוד ותעמוד בתקופה הקרובה בפני הליכי תקינה וזאת לקראת תחילת הייבוא הרשמי שלה. אלא שלדברי היבואנית, זה עדיין אינו נמצא באופק כך שתיאלצו להמתין עוד כברת זמן עד שתוכלו למצוא אותה באולמות התצוגה.

וולט העמידה סימני שאלה רבים מאז נחשפה לראשונה בתערוכת דטרויט בחודש ינואר 2008. ייצורה הסדרתי עמד בספק גדול בשל עלות הייצור הגבוהה, וזאת בזמן שבעל הבית קונצרן ג'נרל מוטורס היה בצניחה חופשית שהביאה אותו עד לפשיטת רגל. לבסוף הוחלט כי היא אכן תשווק תחילה בארה"ב, ובהמשך בשאר העולם.

בהמשך לארועי השקתה הצהירה שברולט כי צריכת הדלק הממוצעת של וולט תעמוד על 230 מייל לגלון, שווה ערך כמעט ל-100 ק"מ לליטר. זאת על סמך השימוש במנוע בעירה בנפח 1.4 ל' שתפקידו הוא לספק אנרגיה עבור הסוללות כאשר תש כוחן. על בסיס טכנולוגיה זו עמדה מחלוקת שעיקרה ענייני מיסוי שכן שברולט טענה כי מדובר במכונית חשמלית היות ומנוע הבעירה נועד להגדיל את טווח הנסיעה על חשמל בעוד מנגד נטען כי וולט הינה היברידית כי בכל זאת בקרביה שני מנועים.

כאמור, לוולט מנוע בנזין משני המפיק 80 כ"ס עבור גנרטור המטעין את הסוללות והמנוע החשמלי העיקרי מפיק 149 כ"ס ו-37.5 קג"מ. טווח הנסיעה המרבי המוצהר על חשמל בלבד הינו בין 40 ל-80 ק"מ תלוי בתנאי הנהיגה ומזג האוויר, אלא שהרשויות האמריקניות קבעו בפועל מדובר ב-56 ק"מ. יחד עם היחידה הבנזינית (מכל דלק של 35 ל') מדובר בטווח מרבי של 610 ק"מ כלומר כ-17.4 ק"מ לליטר. אלא שבפועל, הנתונים יהיו טובים יותר בהתאם לתדירות הטעינה.

מעט לאחר הצגתה של שברולט וולט, הציגה אופל את האחות התאומה אמפרה שתיועד לשיווק באירופה. כמו כן, בג'נרל מוטורס שואפים להרחיב את המשפחה האקולוגית ובתערוכת שנגחאי הוצג מיניוואן רעיוני בעל חמישה מושבים על בסיס אותה טכנולוגיה. נכון לכעת, שברולט תייצר כ-10 יחידות מהוולט השנה ו-45 אלף בשנה הבאה כשמתחרתה העיקרית היא ניסאן ליף החשמלית (ללא מנוע בעירה). אצלנו, עתידה וולט להתמודד גם עם רנו פלואנס החשמלית של בטר פלייס ששיווקה יחל בקרוב.

  • עוד באותו נושא:
  • שברולט
  • umi

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully