וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשמלית של פורשה מתקדמת

ירון אדרי

25.5.2011 / 11:03

פורשה ממשיכה לפתח את המכונית החשמלית שלה והפעם מציגה עוד מידע על בוקסטר E. הנעה אחורית או כפולה והספק מרבי של 240 כ"ס

פורשה ממשיכה לפתח את טכנולוגיות החשמל שלה, ונראה כי לא רחוק היום בו נשמע על השקת מכונית אקולוגית סדרתית נקייה ממזהמים. לאחר שכבר סיפרה לנו על תוכניותיה, היא מפרסמת כעת פרטים חדשים אודות בוקסטר E העומדת בסדרת ניסויים בתצורת הנעה אחורית או הנעה כפולה. מי אמר שמכוניות פורשה מזהמות את האוויר שאנו נושמים?

בוקסטר E מצויידת במנוע חשמלי המייצר הספק של כ-120 כ"ס. זה אמנם נשמע נמוך עבור יצרנית מכוניות הספורט המוערכת, אך במקרה של מנוע חשמלי היתרונות מגיעים מכיוונים נוספים. כך למשל נתון המומנט גבוה יחסית ועומד על 27.5 קג"מ המתקבלים באופן מיידי עם ההנעה. התאוצה ל-100 קמ"ש נמדדת על 9.8 שניות והמהירות המרבית 150 קמ"ש, סביר בהתחשב בעובדות שמדובר על משקל של כ-1.6 טון, פחות מרגש בגלל העובדה שזו פורשה.

המפנה מגיע באפשרות הכפולה. שכפול אותו מנוע בדיוק מאפשר בגרסת ההנעה הכפולה להשיג הספק כפול של 240 כ"ס ויחד עם המומנט המוגדל ל-55.1 קג"מ, הפעם מגיעה פורשה הזאת ל-100 קמ"ש בפחות מ-5.5 שניות ועוצרת רק ב-200 קמ"ש מרביים. זה כבר נשמע יותר טוב. ואגב נשמע, פורשה ציידה אותה במערכת סאונד חיצונית שתעזור לגלות להולכי רגל כי היא בסביבה.

נכון לכעת, הפיקה פורשה שלוש מכוניות מדגם בוקסטר E שתשמשנה להמשך הניסויים. בשלב זה עיקר עבודת המחקר והפיתוח מוקדשת ליחידת הכוח האקולוגית כשכל הנושא הדינמי נמצא בהמשך סדר העדיפויות. הרי לא הייתם רוצים שהמכונית שלכם תשחיז את נורבורגרינג בחדות מדוייקת, ובאמצע הדרך יגמר לה המיץ החשמלי. פורשה אמנם מצהירה על טווח נסיעה של 170 ק"מ בין טעינות, אך היא בטח לא מתכוונת להשיג את זה במסלולי מירוץ.

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully