וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

350 מיליון שקלים לשיפור הבטיחות בערים

ירון אדרי

25.5.2011 / 12:26

משרד התחבורה יקצה תקציב של 350 מיליון שקלים לשיפור תשתיות בטיחותיות במטרה לצמצם את הקטל בדרכים בתחומי הערים והרשויות המקומיות

משרד התחבורה הורה על העברת 350 מיליון שקלים באמצעות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לשיפור "תשתיות בטיחותיות מיידיות" בתחומי רשויות מקומיות ברחבי ישראל. זאת במסגרת תוכנית חירום לצמצום הקטל בדרכים בתחום העירוני. לדברי שר התחבורה ישראל כץ, תקציב זה יועבר כבר בימים הקרובים והוא מתווסף לסכומים נוספים שכבר הקצה המשרד בינהם 200 מיליון שקלים לתשתיות עירוניות ו-250 מיליון שקלים לתשתיות בינעירוניות.

במסגרת התוכנית המכונה 'דרך חיים', בחצי השנה הקרובה יושקע התקציב המדובר במאות פרויקטים בטיחותיים בכ-260 רשויות מקומיות. כ-240 מיליון שקלים יושקעו בערים ובישובים יהודיים וכ-110 מיליון שקלים בישובים הלא יהודיים. משרד התחבורה יממן את עלות הפרויקטים במלואה ללא השתתפות הרשויות המקומיות במטרה להשלים את ביצועם עד לסוף שנת 2011 ולמנוע עיכובים מיותרים.

שיפור התשתיות הבטיחותיות יבוצע בעיקר במוקדי סיכון תוך מתן דגש מיוחד על פרויקטים שנועדו להגביר את בטיחותם של הולכי הרגל. בין הפרויקטים המתוכננים התקנת מעקות בטיחות בין מסלולי נסיעה, הצבת פסי האטה, פעולות שונות למיתון התנועה במקומות מסוכנים, מעברי חצייה מוגבהים, התקנת גדרות בטיחות, הצבת תמרורים מוארים להולכי רגל וסימון כבישים. מתחילת השנה נהרגו בתאונות דרכים 144 בני אדם, 45 מהם הולכי רגל.

"התקציב המיוחד נועד להמשיך את מגמת הירידה בתאונות הדרכים שנרשמה בשנים האחרונות ולצמצם את מעורבותם הגוברת של הולכי רגל בתאונות דרכים", כך מוסר כץ. "התוכנית נותנת דגש מיוחד על שיפור הבטיחות במגזר הלא יהודי המעורב בתאונות דרכים פי שניים ויותר מחלקם היחסי באוכלוסיה".

בבמכתב אישי שהעביר כץ לכל ראשי הרשויות המקומיות והעיריות, ביקש השר כי יקבלו על עצמם התחייבות לבצע את כל הפרויקטים הבטיחותיים שבתחומם עד לסוף השנה. "הניסיון המצטבר בארץ ובעולם הוכיח כי להשקעה בתשתיות יש תרומה מכרעת לצימצום מספר התאונות הדרכים וחומרתן", כך במכתבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully