וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחני ריסוק Euro NCAP: חמישה כוכבים לחשמלית ניסאן ליף

ירון אדרי

25.5.2011 / 13:43

וולוו V60, לקסוס CT200h, ניסאן ליף, סיטרואן DS4, פורד פוקוס ופיג'ו 508 זוכות בחמישה כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של האיגוד האירופי Euro NCAP

איגוד הבטיחות האירופי Euro NCAP ממשיך לקבוע סטנדרטים עבור מבחני ריסוק למכוניות חשמליות. בסבב המבדקים האחרון שערך ותוצאותיו מתפרסמות היום (רביעי), מקבלת מכונית השנה העולמית ניסאן ליף חמישה כוכבים, זאת לאחר שלאחרונה קיבלה את הציון הגבוה גם במבחני ריסוק האיגוד האמריקני IIHS (יחד עם שברולט וולט). בסבב המבחנים הקודם נבחנה מיצובישי iMiEV החשמלית שהתספקה בארבעה כוכבים. עוד בסדרת הריסוקים שמתפרסמת היום, מידע אודות חמש נבחנות נוספות כולן משיגות את הציון הגבוה ביותר של חמישה כוכבים.

וולוו V60 – חמישה כוכבים

רק בימים האחרונים ציין לטובה ארגון הבטיחות הגרמני ADAC את וולוו V60, גרסת הסטיישן למכונית הסלון S60, בשל יעילותה הגבוהה של מערכת מניעת ההתנגשות שלה (דורגה מעל מרצדס, אודי, פולקסווגן, ב.מ.וו ואינפיניטי). כעת היא זוכה לציון המרבי של הארגון האירופי בזכות ציון כללי של 94 אחוזים אותו ניתן לייחס גם ל-S60 על פי הבוחנים. בריסוק החזית נותר תא הנוסעים שלם ופגיעה קלה מאוד נרשמה ברגלו הימנית של הנהג. אצל הנוסע נרשמו פגיעות קלות מאוד ברגל שמאל ובבית החזה.

במבחן הריסוק הצידי המדמה תאונת חזית-צד קיבלה V60 את הציון המרבי היות ולא נרשמה כל פגיעה בנהג. מבחן העמוד הציג נתונים פחות טובים עם פגיעה קלה באזור הבטן וסבירה באזור פלג הגוף העליון. את מבחן הגנת המושבים בפגיעת חזית-אחור (צליפת שוט) עברה וולוו בהצטיינות. גם את הגנתה על ילדים עושה V60 באופן משביע רצון ובסעיף זה היא קיבלה 82 אחוזים. נקודות הביקורת ניתנו בעיקר בשל אי בהירות לגבי מצב ההפעלה של כרית האוויר מלפנים, שכידוע יש לנתקה בעת הושבת תינוק במושב ייעודי.

64 אחוזים ומספר הערות נרשמו בהגנה על הולכי רגל. הפגוש הקדמי הציג הגנה לא אחידה על רגלי הולכי רגל – טובה בצדדים ופחות טובה במרכז. מכסה המנוע הגן בצורה טובה על ראשו של ילד, עולם הגנה מזערית תהיה לראשו של מבוגר שראשו יוטח בשמשה. וולוו תנסה למנוע תאונות כאלה עם מערכת הסייפטי סיטי שתוצע בחלק מדגמיה, יחד עם שלל מערכות הבטיחות האלקטרוניות שהעיקו ל-V60 את הציון 100 בסעיף זה.

לקסוס CT200h – חמישה כוכבים

הקומפקטית פרימיום החדשה של לקסוס עוברת אף היא את מבחני הריסוק בהצלחה עם ציון כללי זהה לשל וולוו - 94 אחוזים. בריסוק החזית היא הרשימה פחות כאשר פגיעות קלות נרשמו בשתי הרגליים של הנהג וחזהו. אצל הנוסע נרשמה פגיעה קלה מאוד ברגלו הימנית. כמו וולוו, בריסוק הצד נרשמה הגנה מצויינת לנהג ובריסוק העמוד נרשמה פגיעה סבירה בפלג הגוף העליון. הגנה טובה נרשמה בפני צליפת שוט. את ההגנה על ילדים עושה לקסוס מעט טוב יותר מוולוו ובסעיף זה היא משיגה 84 אחוזים כאשר לזכותה מידע ברור על מצב כרית האוויר במושב הנוסע מלפנים.

CT200h מציעה הגנה בינונית על הולכי רגל והיא צוברת רק 55 אחוזים. בעוד שהפגוש מציע הגנה טובה על הרגליים וכך גם מכסה המנוע, קצה המכונית וכן השמשה גרמו לפגיעות בבובות הריסוק. פציעה קשה אף יותר תגרם בעת פגיעה בקצותיה הצידיים של המכונית. על מערכות הבטיחות האלקטרוניות שלה מקבלת לקסוס CT200h 86 אחוזים.

ניסאן ליף – חמישה כוכבים

כאמור, ניסאן ליף היא המכונית החשמלית השנייה שנבחנת על ידי ה-Euro NCAP, והראשונה לקבל חמישה כוכבים בזכות 89 אחוזים מהציון המרבי. אלא שהליף מגנה בצורה פחות טובה על הנוסעים ובמבחן החזית נרשמו פגיעות, סבירות אמנם, בפלג הגוף התחתון ובבית החזה של הנהג. ההגנה טובה יותר במושב הנוסע שם נרשמה פגיעה סבירה בירך ימין. כמו השתיים לעיל, לא נרשמו פגיעות בריסוק הצד ופגיעה קלה בבית החזה נרשמה בריסוק העמוד. את ההגנה בפני צליפת שוט, עושה ליף רק באופן חלקי.

את ההגנה על ילדים עושה ליף באופן משביע רצון ובסעיף זה היא מקבלת 83 אחוזים. כמו אצל וולוו, הערה נרשמה על חוסר הבהירות למצב פעולתה של כרית האוויר במושב הנוסע. ציון של 65 אחוזים ניתן בהגנה על הלכי רגל עם הגנה טובה של הפגוש על הרגליים במרכזו (טובה פחות בצדדים), וכך גם מכסה המנוע והשמשה הקדמית כאשר מדובר על ראשיהם של מבוגרים וילדים. עבור המערכות האלקטרוניות מקבל ליף 84 אחוזים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

סיטרואן DS4 – חמישה כוכבים

הקומפקטית היוקרתית סיטרואן DS4 מקבלת את מלוא הכוכבים בזכות 90 אחוזים מהציון המרבי. בריסוק החזית נפגע הנהג קלות ברגל שמאל ובבית החזה ופגיעות זהות נרשמות גם לנוסע. בריסוק הצד נרשמת הגנה מלאה על כל הגוף ובמבחן העמוד נרשמות פגיעות קלות בצידי בית החזה ואזור הבטן. ציון סביר נרשם במבחן צליפת השוט. DS4 מגנה טוב על ילדים ולזכותה 80 אחוזים מהציון.

למרות שפגוש המכונית הציג הגנה טובה על רגלי הולכי רגל וכך גם מכסה המנוע ברוב שטחו, בסעיף זה מקבל DS4 רק 43 אחוזים. ניקוד הורד לה בשל ההגנה החלקית שמעניק קצה מכסה המנוע מלפנים וכן השמשה הקדמית מסוכנת לראשו של הולך רגל בוגר אם יפגע בה. בסעיף מערכות הבטיחות מצטיינת סיטרואן DS4 ולרשותה 97 אחוזים.

פורד פוקוס – חמישה כוכבים

הקומפקטית פורד פוקוס החדשה (דור שלישי) היא אחת המכוניות החשובות של אירופה. על כן, השגת הציון המרבי הייתה חשובה מאוד עבורה זאת לאחר שקודמתה קיבלה אף היא חמישה כוכבים (ארבעה בדור הראשון). פוקוס מקבלת 92 אחוזים מהציון בזכות הגנה טובה בריסוק החזית כשפגיעה קלה נרשמת ברגלו הימנית של הנהג בעוד הנוסע מוגן לחלוטין. פוקוס הרשימה פחות בריסוק הצד עם פגיעות קלות בצידי פלג הגוף העליון והאגן כאשר מבחן העמוד רושם פגיעות מעט יותר משמעותיות. ההגנה בפני צליפת שוט טובה. 82 אחוזים מקבלת פוקוס בסעיפי הגנה על ילדים.

בהגנה על הולכי רגל נרשם ציון גבוה יחסית של 72 אחוזים. פרט לתחתית השמשה הקדמית בצידה הימני וכן צידי מכסה המנוע, נרשמה הגנה טובה בכל האזורים כולל של הפגוש על הרגליים. בסעיף מערכות הבטיחות רושמת פורד פוקוס 71 אחוזים.

פיג'ו 508 – חמישה כוכבים

מכונית הסלון החדשה של פיג'ו קיבלה שבחים במבחני הנהיגה השונים שנערכו לה, וכעת היא מגיעה למבחן החשוב לא פחות. את ריסוק החזית צולחת ה-508 עם 90 אחוזים מהציון כרשימת הפגיעות הקלות בנהג כוללת את רגל ימין ובית החזה ורגל שמאל של הנוסע. ריסוק הצד רושם פגיעה קלה בצידי פלג הגוף העליון, אשר הופכת למעט יותר קשה ובתוספת פגיעה קלה בצידי הבטן במבחן העמוד. במבחן צליפת השוט עומדת 508 בהצלחה. ציון גבוה של 87 אחוזים נרשם בסעיף ההגנה על ילדים.

עם 42 אחוזים בסעיף ההגנה על הולכי רגל, 508 לא מרשימה. אמנם הפגוש מציג הגנה טובה על רגליים במרכזו (קצות הפגוש מסוכנים) וכך גם נכסה המנוע במידה ומדובר בפגיעה של ילד, אולם השמשה מסוכנת לראשי מבוגרים וכך גם קצהו הקדמי של מכסה המנוע ודפנותיו. ציון גבוה מאוד של 97 אחוזים ניתן לצרפתייה בסעיף מערכות הבטיחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully