וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו: 5 GT מאכזבת. תוחלף בקרוב?

26.5.2011 / 7:58

לאור הצניחה בכמות מכירותיה של הסטיישן-קופה הספורטיבית, ב.מ.וו שוקלת להעמיד לה יורשת מוקדם מן הצפוי. אולי היא בכלל הייתה מיותרת?

החל מבכורתה, הייתה ב.מ.וו 5 GT מכונית שנויה במחלוקת. הסטיישנית-קופה גבוהת הקומה לא קלעה לטעמו של קהל היעד ועותקים רבים נותרו במחסני החברה. כעת מסתמן שאותו מעמד מעורער יגזור על המתכננים לשוב לשולחן העבודה ולבדוק אם יש מקום להחליפה בתוך פחות משנתיים וחצי על הכביש, וזאת בעקבות חוסר ההצלחה העקבי שלה בטבלת המסירות. כך עולה לאחרונה ממטה החברה בארה"ב.

באולמות המכירה האמריקנים מורגשת היעדרותם של הרוכשים הנאמנים, כפי שמסביר זאת ג'ים אודנל, מנכ"ל ב.מ.וו אמריקה. "מה שקרה לצערנו, הוא שלקוחות שרכשו בעבר את ה-5 טורינג לא המשיכו אל ה-5 GT כפי שקויווינו מלכתחילה. כולם נוהרים למרצדס-בנץ". עוד אומר אודנל כי בדיעבד, הוא מצר על כך שב.מ.וו בחרה להפסיק לשווק בארה"ב את מרכב הסטיישן הרגיל שזכה לביקוש גדול, וכפי שנראה כעת הלקוחות הפוטנציאליים של דגמים אלה מתחבטים בין סדרה 7 ל-5 GT או המתחרות כאמור. "זה לא מה שרצינו" הוא אומר, ולשם הדוגמה מציין כי בפלורידה 10 אחוזים בקרב הנהגים שהייתה ברשותם סדרה 7, החליפו אותה ב-5 GT. "גם פערי המחירים לא גבוהים, מדובר על הפרש של 15-10 אלף דולרים".

המכונית השימושית של ב.מ.וו, שמבוססת ברובה על סדרה 7, נמצאת כרגע בצומת דרכים מבחינת החברה. כשהושקה בנובמבר 2009, חזו בכירי ב.מ.וו העולמית כי כמות המכירות בארה"ב תעמוד על היקף של כ-7,000 עותקים בשנה. אולם אשתקד, מכרה החברה פחות מ-2,600 יחידות ובארבעת החודשים הראשונים של השנה עמד הנתון על 720 כלי רכב בלבד.

מנהל המכירות בפלורידה, ג'ון מנטיונה טוען כי העיצוב החיצוני מבריח או מטה לקוחות למקום אחר. "אמריקנים לא אוהבים מכוניות האצ'בק. זה אולי טוב באירופה ושימושי, אבל כאן זה נתקל בהתנגדות נחרצת". בניו יורק, מסתבר, המצב לא פחות חמור. "הן פשוט יושבות שם בלי לזוז. אני לא מבין למה אף אחד לא קונה אותן", כך ניק טומי המנכ"ל בתפוח הגדול. ב.מ.וו פיתחה בשנים האחרונות נוהג מגונה של ייצור כלי רכב נישתיים, ואולי אפילו מידי. בהחלט ייתכן שה-5 GT תהיה קרובה להחתך מהסגל במידה ולא ייתרחש שינוי דרמטי.

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully