וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תעשו כסף מאוויר

27.5.2011 / 11:39

מחקר של יצרנית הצמיגים קונטיננטל מצא כי ניתן לחסוך עשרות אלפי יורו בהוצאות הדלק בחיי נהג ממוצע, בתנאי שמקפידים על לחץ אוויר תקין

מתי בפעם האחרונה בדקתם לחץ אוויר בצמיגים? זה לא תשדיר שירות, אלא עצה קטנה למי שמתעלם מהפרט הקטן הזה ומעמיס על הוצאות הרכב שלו עוד אלפי שקלים בשנה. על פי מחקר שערכה יצרנית הצמיגים קוננטיננטל, מכלה נהג ממוצע כ-300 פאונד (כ-1,800 שקלים) לחינם בכל שנה בה הוא נהג ברכבו, משום שאינו מקפיד על לחץ אוויר תקין בצמיגים. בסיכום ארוך טווח במהלך כל שנותיו מאחרי גלגל ההגה, מדובר על סכום של כ-18 אלף פאונד, או 1 מיליארד פאונד בשנה לכלל הנהגים.

המחקר מצביע כי למרות שתשעה מתוך עשרה משתתפים מודים שהם חרדים לכיסם בשל העליות במחירי הדלק, ל-40 אחוזים אין מושג קלוש כיצד לצמצם את מאזן ההוצאות על בנזין וסולר. להערכת יוזמי המחקר, ניתן לחסוך כ-20 אחוזים בשנה בהוצאות על הנוזל היקר בסיוע הדרכה נכונה לנהיגה חסכונית. "זה לא כזה מסובך. בסך הכול צריך לבצע כמה שינויים קטנים בהרגלי הנהיגה. אם נהגים יבדקו את הצמיגים כל כמה זמן, הם יחסכו מאות פאונדים בשנה", כך מסביר סגן נשיא קונטיננטל בריטניה, טים ביילי. עוד עולה כי לפחות שני שלישים מהנחקרים אינם מודעים לכך שכיום מיוצרים צמיגים בעלי מקדם חיכוך נמוך התורמים להורדת תצרוכת הדלק.

בהרגלי הצריכה מסתמנים הבדלים בין השנים הנוכחיות לאמצע העשור הקודם. כך למשל, לפחות 56 אחוזים מדרגים את יכולתו האקולוגית של הרכב בראש סולם העדיפויות. כ-78 אחוזים הודו שהם שוקלים בכל קניית רכב חדש הצטיידות בדגם היברידי, כ-71 אחוזים מביעים עניין בדגמי ביו-דיזל ו-61 אחוזים שוקלים להתחבר לשקע, כלומר קניית רכב חשמלי. "צריך להבין שרמת המודעות לתרומת החלופות עדיין לא גבוהה. חצי מהמשתתפים חוששים שהעלייה במחירי דלק תוריד אותם מהכביש", מציין ביילי.

במסגרת המחקר פרסמה חברת קונטיננטל צרור עיצות למי שטרם הפנים כיצד ניתן להפחית את תצרוכת הדלק בכמה דרכים, פרט לתקינות האוויר בצמיגים. כך וכך ממליצים בחברה טרם הנסיעה לבדוק את לחץ האוויר פעם בשבועיים, להשיל משקל מיותר מהרכב, להתעדכן על מצב עומסי התנועה טרם היציאה ואם עיקר הנסיעות הן בעיר אז אפשר לשקול לרכוש קומפרסור קטן (משאבת אוויר) או תכשיר ייעודי לתיקון זמני של תקרים, ולהוציא לפיכך מהרכב את הצמיג החלופי (הורדת משקל).

עוד מפיהם המלצות עם היציאה. מומלץ באופן שגרתי להניע את הרכב ולצאת לדרך ללא המתנה (מנועים מודרניים לא זקוקים לחימום במקום), לנהוג במהירות המותרת (ככל שהמהירות גבוהה יותר כך נשרף יותר דלק) – לדברם נהיגה במהירות של 80 מיילים לשעה (129 קמ"ש) מגבירה את צריכת הדלק ב-25 אחוזים לעומת 70 מיילים לשעה. עוד מוסיפים להימנע משימוש במזגן כשלא צריך, לא להאיץ בחוזקה ברמזורים ולהקפיד על שמירת מרחק כך שלא תאלצו לבלום תדירות,שכן הרכב דורש אנרגיה רבה כדי להאיץ חזרה למהירות נסיעה.

מעבר לכל אלה ולהמלצה המקורית אודות לחץ האוויר, ננצל שוב הזדמנות זו כדי לספר לכם שהצמיג הוא הקשר היחיד שמחבר את מכוניתכם לכביש. לחץ אוויר נכון ישפר את האחיזה בפניות וכן יקצר באופן משמעותי את מרחקי הבלימה. בנוסף, לצמיג ובו לחץ אוויר נמוך מהמומלץ סיכוי רב יותר להתפוצץ בעיקר בנסיעה ארוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully