וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי-קיה עוקפים את טויוטה

26.5.2011 / 11:55

קונצרן יונדאי-קיה הדרום קוריאני ידיח את טויוטה והונדה ממקומן במצעד המכירות בארה"ב. עלייה של 50 אחוזים בעיקר בשל אסון הצונאמי

קונצרן הרכב הדרום קוריאני יונדאי-קיה ממשיך לפרוח בארה"ב ובעולם, בזכות צמיחה הולכת וגוברת של שני המותגים. על פי תחזיות מוקדמות, החודש תעקופנה השתיים את מכירותיהן של שתי חברות הענק טויוטה והונדה היפניות, לכאורה בעקבות אסון הטבע שפקד את יפן. כך מפרסומי אתר האינטנרט הכלכלי 'טרו-קאר.קום' האומד מסירות כלי-רכב חודשיות בארה"ב. על פי הנתונים שמסר האתר המקוון, מזנקות יונדאי וקיה בעשרות אחוזים במכירות מידי מספר רבעונים.

על פי פרסומי טרו-קאר, סך המכירות של שתי החברות הסתכם בחודש מאי עד כה ב-115,434 יחידות. זו עלייה של כ-44 אחוזים בקירוב ביחס לחודש מאי אשתקד. מדובר בנתח של כעשרה אחוזים מהיקף מכירות הרכב בארה"ב, ולקראת יוני תדורגנה השתיים במקום השלישי במצעד המכירות אחרי פורד וג'נרל מוטורס. ג'סי טרופאק מטרו-קאר, מעריך שהיחלשותן של היפניות קשורה ישירות בדילול חלקי החילוף וכלי הרכב שמקורם ביפן בשל אסון הטבע כאמור. "יש מחסור חמור בדגמים ואנשים שהתרגלו למוצר מסוים, פשוט מעדיפים כרגע לא לקנות בכלל".

יחד עם זאת, טרופאק לא גוזל דבר מהצלחתן של קיה ויונדאי. לדבריו, אפילו בזמנים חיוביים יותר לחברות היפניות, הקוריאניות המשיכו להציג צמיחה ענפה. "אם לא היה להן בהיצע מכוניות טובות, הסיכוי שלהן לתפוס את ההזדמנות שנקרתה כאן הייתה חומקת. בהחלט ייתכן שהיפניות הגדולות, וחרף המשברים הנוכחיים, לא היו מודחות ממקומן אילולא היו לקיה ויונדאי דגמים אטרקטייבים".

בפגישה עם בכירי קיה בשבוע שעבר במסגרת השקת פיקנטו, מסרו אלה לוואלה! רכב כי אין בכוונתם לנצל את אסון הטבע ביפן לשיפור גרף המכירות. "אנחנו כואבים את כאבם של אחינו היפנים. אין לנו כל כוונה להשתמש בזה לטובתינו. להיפך, אחנו צריכים להושיט להם יד לעזרה", כך לדבריהם. יחד עם זאת, מסרו הקוריאנים כי האסון ביפן לא פגע בקצב הייצור שלהם.

טויוטה והונדה תמשכנה להתמודד בשבועות אלה ובחודשים הבאים עם דלות בחלפים וכלי-רכב. בחודש מאי צנחו מכירות הונדה ואקיורה ב-20 אחוזים ל-92,899 מכירות. טויוטה, לקסוס וחברת המשנה הספורטיבית סיון, ירדו במצטבר ב-31 אחוזים ל-109,416 מכירות.

לקראת החודש הבא מעריכים בטרו-קאר כי הקוריאניות תמשכנה לבסס את מעמדן בפסגה, במיוחד לאור העובדה שחלה ירידה בכמות החלפים הנכנסת לארה"ב מיפן המיועדת לדגמים היברידיים שהפכו פופולאריים שם בשנים האחרונות. קיה מסרה לאחרונה כי תפתח משמרת עבודה שלישית במפעל ההרכבה של בארה"ב, שיציג מכסת ייצור שנתית של 300 אלף יחידות וימלא אחר הביקוש הגובר בעיקר למשפחתית הגדולה אופטימה. בכירי היצרנית משתדלים שלא לדבר על כך יותר מידי, אך הם בטוחים כי בעתיד הלא רחוק קיה תמכור יותר מיונדאי שהצילה אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully