וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד תזהה התקף לב

ירון אדרי

26.5.2011 / 16:30

מערכת בטיחות חדשה שמפתחת פורד תחזה אפשרות להתקפי לב אצל נהגים ותתריע מבעוד מועד כדי למנוע תאונות דרכים

מערכת בטיחות חדשה של פורד תנסה לצמצם תאונות דרכים הנגרמות בשל בעיות לב, בעיקר בקרב מבוגרים. החטיבה האירופית של היצרנית יחד עם אוניברסיטת אכן גרמניה, פיתחו מושב בו מוטמעים שישה חיישנים המנטרים בכל רגע נתון את פעימות ליבו של הנהג דרך הבגדים באמצעות הפולסים החשמליים שהוא יוצר.

לדברי מהנדסי פורד הלוקחים חלק בפרויקט, המערכת מסוגלת לחזות ולאבחן מבעוד מועד הפרעות בקצב ליבו של הנהג. בנוסף, בעזרת סנכון עם מערכות נוספות במכוניות יכולה מערכת ניטור קצב הלב לשלוח אותות מצוקה למוקד חירום בדומה למערכות הנמצאות בבתיהם של מבוגרים. לא פחות חשוב מכך, המערכת תתריע ותאפשר לנהג לעצור בבטחה בצד הדרך בטרם יאבד את יכולתו לשלוט ברכב, דבר העלול להסתיים בתאונה קטלנית.

פורד מציינת כי המערכת בגרסת האב טיפוס מסוגלת לנטר קצב פעימות לב גם במידה והנהג לובש שכבות רבות של בגדי כותנה. אלא שנכון לכעת היא מתקשה לעשות זאת דרך אריגים שונים כמו בדים סינטטיים, צמר וכדומה, בעיקר כאלה היוצרים חשמל סטטי, ואת זה היא מנסה לשפר כעת. עד כה הצליחה המערכת לדייק ב-98 אחוזים מהמבחנים שנערכו לה בתנועה ובין 90 ל-95 אחוזים למבחני מעבדה סטטיים.

המערכת של פורד מיועדת כאמור בעיקר עבור אוכלוסיית הנהגים המבוגרים, בסביבות גיל 65 ומעלה. על פי מחקרים, חלקם בכלל האוכלוסייה הולך וגדל מידי שנה בשל השינוי החיובי בתוחלת החיים. בשנת 2025 חוזים כי חלקם באוכלוסיה יהווה 23 אחוזים ו-30 אחוזים עד 2050. נציין כי ב.מ.וו מפתחת מערכת מעט שונה אשר במקרה של איבוד הכרה, תעצור את הרכב בביטחה בצד הדרך ותזעיק עזרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully