וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביבי יחליף אודי עבור קדילאק?

29.5.2011 / 8:25

בעקבות המתיחות בין נשיא ארה"ב לראש הממשלה שלנו מנסה פורום יהודי להדק יחסי הצדדים וממליץ להחליף את צי רכבי השרד בדגמים אמריקניים

האם ייפרדו בקרוב חברי הכנסת מרכב השרד הנוכחי? האם ביבי ימיר את אודי A8 בלימוזינה אמריקנית? המכון לתכנון מדיניות העם היהודי, ה-JPPI, מקדם צעד אסטרטגי לחיזוק הקשרים בין ארה"ב לישראל על רקע נאומו של ביבי נתניהו בקונגרס האמריקני בשבוע האחרון. זאת יעשה לדברם באמצעות המלצה שעיקרה החלפת צי מכוניות השרד בדגמים תוצרת ארה"ב. במכון מעריכים כי במחווה זו ניתן יהיה לרכך מעט את המתיחות השוררת בין נשיא ארה"ב ברק אובמה לרה"מ הישראלי, לאור המחלוקות ביניהם על גבולות קווי 1967. כך מדווח ה'דטרויט פרי פרס'.

במהלך יוני תתקיים ישיבה מרוכזת בה ימליצו חברי המכון בראשותו של אבינועם בר-יוסף על התכנית בפני קבינט ישראלי מקרב ממשלת נתניהו. על פי הערכות בארה"ב, מתניידת ממשלת ישראל בצי מכוניות בהיקף של 50 אלף כלי רכב, חלקם גרמניים וחלקם מיפן ומזרח אירופה. "שינוי כלי רכב כאלה במכוניות תוצרת פורד, ג'נרל מוטורס וקרייזלר, ימחיש לממשל אובמה שישראל דואגת למצבה של הכלכלה האמריקנית", כך מסר בן-יוסף לעתון. עוד הוא מוסיף כי "זה סימן עבור אמריקה שחשוב לישראל יחסי הידידות הקרובה וכי זה נותן פתח לעוד הישגים. לא חייבים להתמקד רק במכוניות", כך הדגיש.

מהצד האמריקני מכל מקום, קיימת מידה רבה של שביעות רצון מהיערכותו של המכון להגיש את ההצעה בפני ממשלת נתניהו. חברת המפלגה הרפובליקנית קנדיס מילר תומכת נלהבת ברעיון, ולדבריה מתגבש בסיס חזק לאחות את הסדקים הקטנים בין הנשיא לראש הממשלה הישראלי. "זו ההמלצה הנבונה ביותר מכל הסיבות. בכל מערכת יחסים ישנה דינמיקה של הדדיות, ואני חושבת שזה מבורך מה שהם עושים וכולי תקווה שממשלת ישראל תאמץ את הרעיון".

בתגובה לדיווחים אלה מסר דובר השגירות הישראלית בוושינגטון יונתן פלד לעיתון האמריקני, כי למיטב הבנתו המתיחות בין ארה"ב לישראל לא תשפיע על מדיניות רכישת כלי הרכב החדשים עבור הממשלה הישראלית. מסתמן איפוא שבעקבות התקרית המביכה לאחרונה בה נתקעה הקדילאק המשוריינת של אובמה לעיני קהל מתעדים על אספלט מדורג, החליטו הפעם בישראל להיזהר בלשונם.

  • עוד באותו נושא:
  • קדילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully