וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבת העמק ממשיכה להתקרב

30.5.2011 / 12:14

על רקע סכסוכי העבודה ברכבת ישראל, מודיע שר התחבורה ישראל כץ על מכרז נוסף בהקמת קו הרכבת חיפה-בית שאן

עוד לפני שתמו המחלוקות בין משרד התחבורה לרכבת ישראל, מכרז נוסף בהקמת קו רכבת העמק מחיפה לבית שאן יוצא לדרך. שר התחבורה ישראל כץ מודיע היום על המשך קידום פרויקט רכבת העמק. המכרז החדש כולל עבודות על הקמת תשתית למסילת ברזל באורך של חמישה קילומטרים מהעיר נשר ועד קיבוץ יגור וכן גשרים ומחלפים על כביש 75. היקף מכרז זה נאמד ב-250 מיליון שקל. זהו למעשה המכרז החמישי שפרסמה החברה הלאומית לדרכים לקו זה.

את ההסבר למספר הרב של המכרזים שמפרקים את הקו הכללי לקטעי עבודה רבים מספק מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אדריכל שי ברס באומרו כי "בשל היקפו של הפרויקט, הוחלט לחלקו למקטעים שונים, אשר יאפשרו גם לחברות בסדר גודל בינוני, להתמודד במכרזים ולהיות שותפות בעשייה". מדובר במכרז בשיטת ה-design build בו הקבלן מתכנן ומבצע את הפרויקט על פי הנחיות החברה הלאומית לדרכים."

שר התחבורה מציין כי לאורך מסילת העמק שאורכה כ-60 קילומטר יוקמו בשלב הראשון חמש תחנות רכבת מתוך שמונה תחנות המתוכננות על תוואי הקו: לב המפרץ, כפר יהושע, כפר ברוך, תחנת עפולה ותחנת בית שאן. בנוסף יוקמו גשרים באורך כולל של כארבעה קילומטרים ותכרה מנהרה באורך קילומטר אחד שתצא מתחנת עפולה. עוד הוא מוסיף שהקמת מסילת הרכבת עבור מטענים וחיבורה לנמל חיפה ומרכז הארץ, תאפשר לצמצם את תנועת רכבות המשא בקו החוץ ולהפחית את תנועת המשאיות בכבישים. לדבריו, היא גם תקטין את עומסי התנועה ומעורבותן של המשאיות בתאונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully