וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי A1 מקבלת 500 כ"ס

ירון אדרי

31.5.2011 / 13:46

עם 500 כ"ס אודי A1 קלאבספורט קוואטרו תאיץ אתכם ל-200 קמ"ש בתוך 10.9 שניות. לא מיועדת לייצור, כן רומזת על גרסה ספורטיבית לסופרמיני היוקרתית

כשאודי מפיצה ידיעה לעיתונות ובה צירוף המילים 'קלאבספורט קוואטרו', היו בטוחים כי מדובר במכונית קונספט ספורטיבית שמקיימת את כל מה שאתם חושבים שהיא מבטיחה. היא כבר הציגה בעבר גרסאות יומרניות ללא מעט דגמים קיימים תחת הכותר הרעיוני, וכעת היא עושה זאת גם עם ה-A1 שפרט למראה הכוחני מקבלת 500 כ"ס. הנה הפרטים המלאים.

A1 קלאבספורט קוואטרו נולדה כמחווה לציון 30 שנים לפסטיבל ורתרסי אוסטריה, ארוע המוקדש במלואו למותגי קונצרן פולקסווגן שאודי כידוע נמנית עליהם. מכונית הסופרמיני היוקרתית קיבלה עיצוב ספורטיבי מוחצן כדי למשוך מספיק תשומת לב והיא אכן עושה זאת בזכות פגושים קרביים ודיפיוזר גדול מאחור, מכסה מנוע מחורר, כנף בקצה הגג (העשוי תרכובת קרבון-פולימר), חישוקי סגסוגת בקוטר 19 אינטש ועוד.

למרות העיצוב המחוצן, A1 קלאבספורט מתקשה להסיט את תשומת הלב ממה שלא רואים בעיניים. מתחת לכסות הקרבית מותקן מנוע ה-2.5 ל' חמישה צילינדרים המוכר של אודי שבמקרה דנן עבר מסכת שיפורים גדולה כדי להמריא את הספקו למחוזות ה-500 כ"ס. כדי להבין עד כמה מתחה אודי את גבולות ההיגיון, נזכיר כי מנוע זה בדיוק מפיק בגרסאות ה-RS של ה-TT וה-A3 "רק" 330 כ"ס. רוצים עוד נקודת ייחוס? ל-A1 הסדרתית החזקה ביותר המוצעת כיום למכירה יש 182 כ"ס בלבד (1.4 ל' TFSI).

אודי A1 קלאבספורט קוואטרו קונספט. אתר יצרן
אודי A1 קלאבספורט קוואטרו קונספט/אתר יצרן

אין לה גבולות

גרסה רעיונית זו של A1 אמנם שוקלת לא מעט למכונית במידותיה, 1,390 ק"ג, אך עם מנוע אדיר זה היא מקבעת יחס הספק-משקל של 357 כ"ס לטון. יחד עם מומנט של 67.2 קג"מ הזמין במלואו בין 2,500 ל-5,300 סל"ד, היא מאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 3.7 שניות (10.9 שניות ל-200 קמ"ש) ושכל בעלי מכוניות העל האקזוטיות יקפצו לה. נדגיש כי הכוח עובר דרך תיבת שישה הילוכים ידנית ומערכת הנעה כפולה לארבעת הגלגלים. המהירות המרבית למרבה הפליאה, מוגבלת ל-250 קמ"ש.

תא הנוסעים כמובן לא נותר בצד בסדרת השיפורים שהעמידו מהנדסי אודי ל-A1. כדי לייעד אותה למטרות מובהקות של נהיגה תחרותית, הוסר ממנה כל אבזור מיותר אפילו המושב האחורי שהרי מאוד לא מומלץ לשבת שם בזמן שתוקפים פניות בנורבורגרינג. מושב הנהג והנוסע הוחלפו במושבי מירוץ עשויים קרבון, ורתמות מירוץ מיוחדות מצמידות את הגב במידה וההאצות התכופות לא עושות זאת מספיק. במרכז התא הותקן מוט קישור רוחבי לחיזוק והקשחת המרכב כדי שיוכל להתמודד עם מאות הסוסים על סטרואידים.

למרות שהיא רחוקה מאוד מייצור (רק יחידה אחת יוצרה למטרות תצוגה), A1 קלאבספורט קוואטרו רומזת על גרסה ספורטיבית לסופרמיני של אודי שתיחשף בעתיד הקרוב. אמנם 500 כ"ס לא יהיו לה, אך סביר להניח שהיא תקבל לכל הפחות את מנוע ה-2.0 ל' המוגדש של פולקסווגן המפיק 210 כ"ס. מתחרותיה תהינה אלפא מיטו תלתן ירוק, סיטרואן DS3 רייסינג, אופל קורסה OPC ורנו קליאו ספורט RS.

אודי A1 קלאבספורט קוואטרו קונספט. אתר יצרן
אודי A1 קלאבספורט קוואטרו קונספט/אתר יצרן

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully