וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גברים משתגעים בפקק, נשים נשארות רגועות

ירון אדרי

1.6.2011 / 7:09

הלחץ הנפשי עולה אצל גברים בחדות בעת עמידה ממושכת בפקקי תנועה. נשים נשארות רגועות בזכות שירה, איפור ודיבור בטלפון הנייד

עולם מדעי התחבורה גדוש במחקרים אודות ההבדל בין נשים לגברים בזמן הנהיגה. חלק מהמחקרים מאשרים סטיגמות שכאן לא המקום לפרט אותן, אולם אחרים מניבים מידע אחר לגמרי ומפתיע בדיוק כמו זה האחרון שממצאיו מתפרסמים כעת. לגברים מסתבר, סיבולת נפשית ירודה והם לחוצים פי 7 מנשים בעת עמידה ממושכת בפקקי תנועה.

במחקר שהוזמן על ידי יצרנית מכשירי הניווט הבריטית 'טום טום', נלקחו דגימות רוק מנהגים בעת שעמדו דקות ארוכות בפקק תנועה. הדגימות נבחנו על ידי החוקרים שביקשו לזהות את רמת העלייה בכימקילי הסטרס בגופם של הנבדקים. בסיכומו של המחקר נמצא כי בעוד שהעלייה בלחץ הנפשי בקרב נשים נאמדת ב-8.7 אחוזים בלבד ביחס למצבן הממוצע, אצל גברים מדובר בעלייה של 60 אחוזים.

ההשלכות הבריאותיות כך לדברי החוקרים, עלולות להיות קשות. מלבד העובדה שעצבנות ונהיגה אינם מבטיחים בטיחות נסיעה מתקבלת על הדעת, מהפאן הפיזיולוגי מדובר בעלייה בעומס המופעל על הלב, סחרחורות ובעיות נשימה. הנהגים מצידם לא תמיד מודעים לכך ומתשובות הנחקרים עולה כי רק 33 אחוזים מהנשים ו-50 אחוזים מהגברים הבחינו בשינויים שחלו במצב הנפשי והגופני בעקבות הפקק.

לא פחות מעניין במחקר הן הסיבות להבדלים התהומיים בין המינים. לדברי החוקרים יש לכך הסבר והוא טמון בתפישה הגברית אותה הם מכנים "Fight Or Flight", בתרגום חופשי ללכת ראש בראש או לוותר מראש. מכיוון שבפקק תנועה מדובר, אפשרויות הבריחה מהמציאות התקועה מועטות אם בכלל וכל שנשאר לנהג זה להמתין בסבלנות שיש לה קץ מסתבר, תוך כדי שהוא רב עם עצמו וכך רמות הלחץ הנפשי שלו עולות.

ומה עושות נשים שמשאיר אותן רגועות? שימו לב גברים. בנות המין היפה מתמודדות טוב יותר עם בעיות מלחיצות וכאשר מדובר ברכב, הן מחפשות להיכן לנתב את האנרגיות שלהן. אז הן מתעסקות עם הרדיו, שרות לעצמן, מתאפרות, אוכלות, מדברות בטלפון או כל דבר אחר שמוריד את הלחץ עוד לפני שהוא נוצר. המחקר הזה מסביר אולי מדוע נשאר לנו הגברים רק לחטט באף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully