וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד רכבת ישראל שואף לחדש השביתה

חיים ביאור

2.6.2011 / 9:48

עובדי הרכבת לבית הדין לעבודה: לאפשר חידוש השיבושים והשביתה. ההנהלה: הוועד ממשיך לפגוע בבטיחות ובשירות ללקוחות הרכבת במקום לכבד את החלטות בית הדין ולמצות את ההידברות

שלושה שבועות אחרי שנקט בעיצומים, פנה היום ועד עובדי רכבת ישראל לבית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב בבקשה דחופה שיאשר לו לחדש את העיצומים והשביתות. אם תאושר בקשת העובדים, צפויים שיבושים בתנועת הרכבות בכל הקווים.

הוועד, בראשות גילה אדרעי, טוען בפנייתו, באמצעות עו"ד מורן סבוראי ממשרד עורכי הדין בני כהן, כי הנהלת הרכבת פועלת באופן חד צדדי מול הוועד, מקצצת בתקציבי הרווחה של העובדים ואינה מוכנה לדון כעת בנושא העיקרי המונח על שולחן המשא ומתן בין הצדדים: שיפור הבטיחות ברכבת.

בתום העיצומים, לפני שלושה שבועות, קבע בית הדין לעבודה שעובדי הרכבת יחזרו לעבודה מלאה בלא לשבש את קווי הרכבת לפחות עד 1 ביולי, ובמקביל יתנהל משא ומתן בין הוועד להנהלה בהשתתפות נציגי ההסתדרות. בשבוע שעבר הודיעה ההנהלה לבית הדין שהשיחות עלו על שרטון וכי העובדים אינם משתפים עמה פעולה.

ראש איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי אמר כי ”שר התחבורה הכריז שהוא רוצה להפעיל ברכבת תוכנית בטיחות בתוך ארבעה חודשים. לכן הגענו למשא ומתן מתוך כוונה להגיע להסכם בעניין זה, אלא שבמקום זאת, נציגי ההנהלה החלו לדבר עמנו על מיקור חוץ והכנסת עובדי קבלן, דבר שעלול לפגוע במעמדם של עובדי הרכבת הקבועים".

הנהלת הרכבת טוענת כי "טענות הוועד תמוהות ומנותקות מהמציאות. צר לנו שהוועד ממשיך לעסוק בפעילות מכוונת לפגיעה בבטיחות ובשירות ללקוחות הרכבת במקום לכבד את החלטות בית הדין ולמצות את ההידברות עמנו".

ב-12 במאי נקטו עובדי הרכבת השבתת פתע ושיתקו את כל הקווים במשך יותר מחצי יום, בשעות שיא העומס, בחלק ממאבקם נגד שינויים מבניים ברכבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully