וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדכון: הערעור התקבל, רשיונו של הורג טל שביט לא יוחזר

ירון אדרי

2.6.2011 / 16:38

משפטו של חיים בר עם המואשם כי הרג ברשלנותו של טל שביט נדחה לשבוע הבא ולאחר ערעור הפרקליטות, רישיון הנהיגה לא יושב לו.עמותת אור ירוק מודה כי התחקיר שפרסמה היה שגוי

עדכון: לאחר ערעור הפרקליטות בעקבות דחיית המשפט בשבוע, רישיון הנהיגה של נהג המכונית שהיה מעורב בתאונת הדרכים הקטלנית בה נהרג העיתונאי טל שביט, לא יוחזר לו. זאת לאחר שהבוקר הודיע בית המשפט על דחיה בשבוע של המשפט ללא ציון דבר אודות המשך שלילת רישיונו של זה, למרות שבכתב האישום צוין כי רשלנותו היא שגרמה למותו הטרגי של שביט. התאונה ארעה בתחילת חודש מרץ על ביציאה מכביש 5 מזרח לכביש 4 דרום.

בפתח משפטו של חיים בר עם הבוקר (חמישי), ביקש פרקליטו עו"ד יגאל טמיר לדחות את הדיון מאחר וטרם הספיק ללמוד את חומר הראיות. השופט נעתר לבקשה ודחה הדיון ל-9 ביוני, שבוע הבא, מה שעלול היה לאפשר לבר עם לקבל בחזרה את רישיון הנהיגה שלו שפסילתו המנהלית הסתיימה.

מועדון האופנועים הישראלי המלווה את הפרשה מאז התאונה, קבל כאמור על החלטת השופט. "ככל שיכול היה כבוד השופט לדחות הדיון - ברי כי יכול היה להאריך את תוקף הפסילה המנהלית של רישיון הנהיגה של נהג הרכב", כך בהודעה שפרסמו. עוד מוסיפים אנשי המועדון חוות דעתו של אמציה גזית, מומחה לבטיחות בתעבורה, לפיה לא היה כל מקום להשיב את רישיון הנהיגה היות ו"פעולותיו של הנהג חריגות ואינן עולות בקנה אחד עם ההיגיון התעברותי המצופה מן האדם הסביר".

אור ירוק גונזת את הדו"ח

לאחר תאונת הדרכים בה נהרג טל שביט, פרסמה עמותת אור ירוק תחקיר פרי יוזמתה לפיו נוצר הרושם כי לרוכב, עיתונאי הדו-גלגלי טל שביט הייתה תרומה רשלנית בגרימת התאונה. לאור תוצאות התחקיר התמוהה בלשון המעטה אותו ביצע החוקר מטעם אור ירוק, מר עוזי רז, יזם מועדון האופנועים תחקיר משלו בשיתוף מומחה הרכיבה גידי פרדר, אשר הפריח את מסקנות תחקיר אור ירוק. כאמור, גם בית המשפט פסק כי הנהג גרם ברשלנותו לתאונת הדרכים הקטלנית ולא הרוכב טל שביט.

היום מודה אור ירוק רשמית כי התחקיר שפרסמה היה שגוי. "בעקבות פניות ונתונים שנמסרו לעמותת אור ירוק, לרבות שיחזור התאונה, ערכנו בדיקה חוזרת בנוגע לממצאים שבידינו. הבדיקה העלתה, כי ייתכן וקיימות אפשרויות נוספות המסבירות את התאונה. לפיכך אנו גונזים את הדו"ח שבידנו ומתנצלים על פרסום דו"ח הביניים. כפי שציינו אור ירוק סומכת את ידיהם של רשויות החוק להמשך הטיפול בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully