וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן גולף משופרות וחמות, מאוד

פולקסווגן מגיעה למפגש ה-Worthersee באוסטריה עם גרסת הקבריולה של גולף R ו-GTI. גם לסדנאות השיפורים יש מה לספר לכם

תערוכת המשופרות שנערכת באוסטריה מונחית אל שלבי הסיכום, אולם החשיפות ממשיכות לזרום החוצה בלי הפסקה (אולי כך יפתו את נושאי ההמחאות). מכונית מדליקה שמוצגת כרגע במתחם עמוס הסדנאות היא פולקסווגן גולף R קבריולה המבוססת על הגרסה הקומפקטית החמה. כמו ה-R התוקפנית היא מצוידת במנוע משחר לטרף וביצועים מלאי דמיון. השאלה היא מתי בדיוק נצפה לראותה על הכביש, ואם מחירה יהיה גבוה משמעותית מאחותה הסגורה.

פולקסווגן ערוכה כבר זמן רב לסחוט מהתרנגולת הפתוחה שלה כמה שיותר ביצי זהב. עניין שהיה חזוי חודשים ארוכים עם המצאתה מחדש של הגולף קבריולה בתחילת השנה. כאשר הרקיע התכול מעל הראשים מתמזג עם מנוע מהוקצע שמאיץ ל-100 קמ"ש ב-6 שניות (5.5 ש' בהאצ'בק) זה צעד שיש בו היגיון כלכלי. בד בבד, הפורמט של גולף R עומד בדגם הפתוח ללא שינויים גדולים (אפילו הגוון הכחול עדיין נחשב עבורם כבחירה הראשונה). תא הנוסעים לעומת זאת מרווח לארבעה מבוגרים עם תפירות נאפה ועור מסביב, ויש אפילו תא מטען במידות נדיבות.

את החזית תאכלס כאמור יחידת ה-2.0 ל' טורבו המשותפת המפיקה קרוב ל-270 כ"ס ומשודכת לגיר ידני עם שישה הילוכים או לתיבה רובוטית. מהירותה המרבית הוגבלה ל-255 קמ"ש כדי שהרוח לא תשמיד כליל את הפן ונערכו בה חיזוקים מבניים. עוד לדברי פולקסווגן נעשתה מלאכה מיומנת תחת הגלגלים (מתלים, בולמים, קפיצים, מוט מייצב) על מנת לטפח אחיזה שלא תיפול ברמתה מזו של גרסתה הקומפקטית.

עוד במקביל מציגה פולקסווגן במסגרת זו גרסאות נוספות למכוניותיה, כמו שתי גרסאות נוספות ל-R הסגורה וגרסת קבריולה לגולף GTI. במקרה זה אין כבר הרבה שינויים מרחיקי לכת כמו שה-R קבריולה מציגה, אך הפתעות כן מגיעות מכיוונים אחרים דווקא כמו סדנאות השיפורים.

גולף R קונספט. אתר יצרן
גולף R קונספט/אתר יצרן

370 כ"ס לגולף GTI מהחלומות

המכונית השניה ואולי המענינת יותר מגיעה לכבוד חגיגות ה-35 שנים לגולף GTI של פולקסווגן ובמלאת 30 שנים למפגש המפורסם באוסטריה לחובבי המותג הגרמני, ה-Worthersee. לאחר שכבר הורגלנו לחזות בגרסאות משודרגות ל-GTI, בניהן אחת עם מנוע מרכזי והנעה אחורית במפגשים דומים, פולקסווגן בחרה הפעם להגיע לאירוע זה עם מכונית "הגיונית" יותר. כזו שניתן יהיה לרכוש באופן סדיר, אם אתם חיים באירופה או בארה"ב לפחות.

ה-GTI שהנכם רואים בתמונות, עברה טיפול מדוקדק בהופעתה החיצונית שכלל צביעה חדשה וייחודית (בצבעי המירוץ המסורתיים של פולקסווגן) וכמובן חישוקים גדולים. בתא הנוסעים ניתן למצוא דיפוני דלתות אישיים עם לוגו GTI, מושבי ספורט חובקים במיוחד הלובשים עור, כלוב התהפכות המוכר ממכוניות מסלול ובניה מיוחדת למערכת השמע העוצמתית שלה, שמעלימה את המושב האחורי לחלוטין.

טיפול עמוק קיבל גם המנוע המוגדש של ה-GTI. זה התחיל את חייו עם 210 כ"ס סטנדרטים למדי, אך לאחר טיפול מקיף של סדנת APR האמריקנית שהוסיף לו מגדש טורבו מוגדל עם סעפת פליטה הולמת, סעפת יניקה מורחבת, מצנן ביניים (אינטרקולר) יעיל יותר, צנרת פליטה מעובה ועוד, נסק ההספק לכדי 370 כ"ס ו-49 קג"מ.

אם עד לרגע זה נהגנו להתקנא בידידנו האירופים והאמריקניים אשר יכולים לרכוש את ערכות השיפורים הללו באולמות התצוגה, אנו יכולים לספר לכם כי אם ברשותכם גולף GTI מהדור השישי, תוכלו להשיג את הערכה המחוזקת הזו גם בישראל בנציגות APR בישראל, (סדנת PIT-STOP) בעלות של החל מ-39,000 שקלים. אולם, לךא נותר לנו אלא לקוות שיום אחד גם בישראל שיפורים מסוג זה יחשבו לחוקיים למהדרין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully