וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצגה: ב.מ.וו סדרה 1 חדשה

5.6.2011 / 11:48

ב.מ.וו חושפת תמונות ופרטים אודות הדור השני של סדרה 1. תהיה גדולה יותר ובעלת עיצוב אטרקטיבי מבעבר ולראשונה תצויד בהנעה כפולה אקטיבית

שבע שנים אחרי שב.מ.וו פזלה אל העם עם סדרה קומפקטית, היצרנית הבווארית חושפת את היורשת לשנת 2012 כשהיא מציגה שינוי דרסטי בעיצובה בהשוואה לדגם היוצא. כמקובל בחודשי הקיץ העמוסים, המכונית תוצג בפעם הראשונה בפני קהל רק בתערוכת הרכב בפרנקפורט ומעט מאוחר מכן יחל שיווקה ברחבי אירופה ובעולם, כשאלינו תגיע לא הרבה אחרי כן.

כמו בדור הראשון משנת 2004, סדרה 1 החדשה תבוסס על מכללי סדרה 3 עימה היא חולקת מכללים רבים. בפעימה הראשונה תושק הגרמניה הפופולארית מצויידת במרכבים מגוונים שנתפרו לצורכי הקהל במדינות השונות. החל מסדאן שגרתית (אך נאה כמובן) לקופה מסוגננת, קבריולה, האצ'בק ועוד מרכבים שימושיים שיוצגו בהתכנות כהונתה שתמשך להערכת ב.מ.וו לפחות כחמש שנים.

את עידן כריס באנגל חותמת לכאורה ב.מ.וו במסגרת השקתה, אחרי שאת המכחול נטל ראש החטיבה החדש אדריאן ואן הוידניק, שכן סדרה 1 אינה חולקת דמיון עם אף מכונית שיצאה תחת ידו של הבריטי השנוי במחלוקת. עיצובה החיצוני מושפע בגלוי מסדרות הספורט והפנאי של ב.מ.וו אך ניתן להבחין שבשפת המעצבים ישנה רמיזה שקטה לאודי ואפילו ליגואר (שגם היא אגב, שוקלת להמציא מכונית שתמוצב תחת XF ואולי אף מוזלת עוד יותר, במטרה להגדיל את רווחיה).

במידותיה צמיחות כמעט בכל תחום למעט בסיס הגלגלים (2.69 מ'). גובהה זהה – 1.42 מ', האורך תפח ל-4.32 מ (תוספת של 8.5 ס"מ) והיא רחבה בכ-2 ס"מ מקודמתה לתפקיד (1.74 מ'). על הנייר אמורה סדרה 1 החדשה להציע מרחב מחייה משופר משמעותית בפרט בחלק הקדמי. אולם גם הנוסעים בשורה השנייה ירוויחו מהתרחבות החלל. תא המטען למשל עומד כעת על 360 ל' ובאפשרות הנהג להעצים את נפחו עד ל-1,200 ל' עם קיפול המושבים לרצפה.

מנועים נקיים יותר והנעה כפולה

בארסנל המנועים תפקח ב.מ.וו על השתלבותה של חטיבת 'איפשינט דיינאמיקס' האחראית על הפן האקולוגי בסדרה הקטנה. יחידות הטורבו דיזל המפתיעה ביותר תחלץ מנפח של 1.5 ל' תצרוכת דלק של כ-24 ק"מ לליטר סולר. עוד נאמר כי אלה תתחשבנה בסביבה המפויחת בזכות פליטת פחמן דו-חמצני בשיעור נמוך, אך לא תתפשרנה בנושא הביצועים. גרסת ה-120 טורבו-דיזל תחלץ קרוב ל-190 כ"ס ותאיץ ל-100 קמ"ש בפחות מ-7 שניות ומנוע בנזין עם 250 כ"ס יצטרף בהמשך. המנועים הנוספים יגיעו רובם כלוגמי בנזין כאשר את בסיס ההיצע תחמש חטיבת הכוח של מיני קופר (1.6 ל' ו-140 כ"ס) וגרסה בכירה יותר המנפקת קרוב ל-185 כ"ס. כל התיבות תהיינה ידניות שישה הילוכים או אוטומטיות שלZF להן שמונה יחסי העברה.

העימות האינסופי והמסורתי עם אודי יחייב השנה הפצתן של גרסאות כפולות הנעה המבוססות על מהדורות ה-X של ב.מ.וו. מכוניות אלה תחומשנה במנועי 2.0 ל' ארבעה צילינדרים עוצמתיים, אולם בחוד החנית תשווק היצרנית הגרמניה דגם קיצוני בעל יחידת כוח בנפח 3.0 ל' שישה צילינדרים שתחלץ מקרביה לפחות 300 כ"ס ותחלוף על פני 100 קמ"ש בפחות מ-6 שניות, ועד למהירות מרבית של 255 קמ"ש בהגבלה אלקטרונית. מהדורת ה-M החדשה עדיין בשלבי פיתוח לכאורה.

דגש נוסף שניתן לסדרה 1 הוא בנושא הנדסת האנוש וברמות המפרט. חלקים רבים מגימורי הפנים נלקחו ישירות מסדרות בכירות תוך שילוב של מסכי תצוגה רחבים ובקרות מולטימדיה חדישות. הטכנולוגיה תכלול לא רק מנגונים ירוקים כגון 'עצור וסע', אלא לכך תתווסף בקרת בטיחות עם חיישנים בשני הקצוות וסייעני בלימה וחירום מסורתיים. סדרה 1 תחל את שיווקה הסדיר באירופה ברבעון הראשון לשנת 2012.

לאחרונה נפוצו שמועות ספק מבוססות, על הענקת שם המשפחה סדרה 2 לסדרה 1 בדורה החדש, וזאת כצעד להשקת מכונית קטנה יותר שתתחרה ישירות באודי A1. כעת, עם חשיפת סדרה 1 החדשה נותרו שתי שאלות פתוחות – איזה דגם חדש מתכננת ב.מ.וו תחת השם סדרה 2 עליו ביקשה לרשום זכויות יוצרים ואיך תכונה הסופרמיני היוקרתית במידה וזו אכן תושק. בחודשים הקרובים לבטח נקבל את התשובות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully