וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנוע 1.0 ל' חדש של פורד

6.6.2011 / 7:32

פורד מפתחת מנוע קטן נפח ומהפכני בקיבולת 1.0 ל,' שישודך למכוניותיה הקטנות בשנה הבאה. תיבת שמונה הילוכים בדרך

המירוץ אל הכיס (ואל תקנות זיהום האוויר המחמירות) דרבן את פורד הענקית לפתח עבור אירופה מנוע קטן נפח שיפלס את דרכו אל קבוצת המיני והסופרמיני בשנה הבאה. החברה מפרסמת שבשנתיים הקרובות תרענן את כל שורות מנועיה, החל מ-1.0 ל' ועד ל-3.5 ל', אולם תרכז משאבים עבור חטיבות הכוח הקטנות במטרה לצמצם את עלויות ההוצאה בתחנת הדלק והנזק הנגרם לסביבה. אולי סוף סוף תהיה לנו פיאסטה עם מנוע שהולם את שלדתה הנפלאה?

הפרטים הטכנולוגיים אודות מנוע ה-1.0 ל' טרם פורסמו. מה שידוע הוא שבפורד מעריכים שביצועי שלושת הצילינדרים הצנומים שלו תחת מכסה המנוע בחסות טכנולוגיות אקובוסט, אינם פחותים בהספקם מהותית מאלה שבקבוצות הבכירות להן ארבעה צילינדרים. בין המרכיבים הבולטים ביחידה זו מערכת קירור משופרת, סעפות פליטה ויניקה שתתרומנה לגמישות המנוע בסל"ד גבוה (חשוב במידה וההספק יהיה קטן מ-75 כ"ס) ובכלל נראה שמשקל המכונית יחד עם המנוע לא יהיה גבוה מטון בצירוף נהג ממוצע.

בפורד לא מכוונים את מנוע זה ישירות אל צרפת וקוריאה (107, פיקנטו, ספארק), אלא מתמקדים במנוע השנה, יחידת השני צילינדרים טווין אייר המהפכנית של פיאט 500 כיעד עיקרי על מנת למנף את הישגם בתחום זה. מה תגשים היחידה הקטנה עוד מוקדם לומר ולכן נאלץ להמתין לתערוכת פרנקפורט לקבל את מלוא המידע.

עוד במסגרת היערכותה של פורד לשנת 2012, מספרים העמיתים בארה"ב על תיבת הילוכים רציפה (פיתוח עצמי) המחלקת שמונה יחסי העברה קבועים. תיבה זו תקדם את מכוניות הכלאיים החדשות של המותג (בפרט בצפון אמריקה) וככל הנראה תחליף את זו המשרתת את מכוניות לינקולן ההיברידיות. לפורד מכונית עממית היברידית בשם פיוז'ן המשווקת זה מספר שנים ומציעה נסיעה על מנוע חשמלי עד מהירות של כ-80 קמ"ש ולטווח של מייל אחד (1.6 ק"מ). ב-2012 תשיק פורד לפחות חמישה כלי רכב מצויידים במנגנון חשמלי ותחלק את הפצתם בין אירופה לארה"ב. אולי בעתיד תתרום פורד מכונית חשמלית לניסיון גם אצלנו.

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully