וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמריקנים שמנים מידי לרכב קומפקטי

7.6.2011 / 8:30

חרף העלייה במחירי הדלק, הציבור האמריקני לא ממהר לרכוש מכוניות קומפקטיות חסכוניות בגלל היקף הכרס והמותניים

רוב האוכולסייה האמריקנית עדיין לא מסוגלת לנטוש את זללניות הבנזין הענקיות והנוחות, ולהחליפן במכוניות קומפקטיות. כך קובעים חוקרים מהמכון הפיננסי 'AT קארני' בארה"ב. ממצאי המכון שפורסמו לא עומדים בקנה אחד עם נתוני 'וול-סטריט' ג'ורנל' שפרסם לאחרונה כי חלה עלייה ברכישת מכוניות קומפקטיות בהשוואה לרכבי פנאי גדולים. על פי דברי החוקרים, לא יחול שינוי משמעותי בהרגלי הצריכה שעה שהשמנת-יתר פוקדת חלק ניכר מן הציבור. על פי פרסומי המכון, חלה ירידה הדרגתית בכמות המכוניות הקטנות שנמכרות ביבשת הצפונית בארה"ב בשלוש השנים האחרונות.

דן צ'אנג, סגן נשיא ב-AT, אומר כי קיים קשר חד-משמעי בין מיעוט מכוניות קומפקטיות על הכביש אל קו המותניים התופח של האמריקנים. "האמריקנים פשוט שמנים מידי בכדי להתיישב בנוחות ברכב קומקפטי. קשה להם לוותר על הנוחות, אבל מסתבר שגם על השומן העודף". כך מציין. חברת מחקר נוספת מוושינגטון תומכת בממצאיו של צ'אנג ולדבריה נרשמה צניחה במכירות רכב קומקפטי בין 2008 ל-2011, בשיעור של קרוב לחמישה אחוזים. כדי לסבר את האוזן, נסביר שרכב קומפקטי במונחים אמריקנים הוא שווה ערך למשפחתית אירופית בגודל מלא.

על פי ה-CDC, המרכז לבקרת ולמניעת מחלות בארה"ב, השמנת יתר התפשטה בקרב מבוגרים בשיעור של 60 אחוזים ב-20 השנים האחרונות ואילו בילדים שולשה ב-30 השנים האחרונות. מקרי התמותה מהשמנת יתר עומדים כיום על יותר מ-300 אלף בני אדם בשנה. במקום הראשון כגורם מוות (למי שעדיין אפוף באשליות) עישון סיגריות ומוצרי טבק. ב-CDC מציינים כי אחוז המדווחים על השמנת יתר נמוך יחסית ועומד על כ-27 אחוזים, לעומת 40 אחוזים שסובלים מכך בפועל להערכתם מכלל האוכלוסייה. צ'אנג טוען שעד שנת 2018 הנתון ימשיך לעלות ובו בעת תרדנה כמות המכוניות הקטנות הנרכשות.

יצרניות הרכב האמריקניות, ובמיוחד פורד, נאלצות לאלתר פתרונות כך שניתן יהיה לתפור ללקוחותיהם רכב מתאים, אך לא מפלצתי במידותיו. אליזבת' ברון, אחראית על תחום תכנון תאי נוסעים בפורד, טוענת כי נאלצה לבצע שינויים מרחיקי לכת בקונסולה ובמושבים בדגמי הפנאי של החברה כך שיכילו בנוחות את ישבני האמריקנים. "אין לנו ברירה. אנשים גדולים לא רוצים לשבת ברכב קטן".

בארה"ב מעריכים כי כל עוד מחירי הדלק לא יזנקו לתעריפים לא הגיוניים בעליל, ימשיכו האמריקנים לקנות רכבי פנאי גדולים שיכולים לתחום את מידותיהם. נציין כי למרות זאת, יצרניות הרכב מנסות לאחרונה להחדיר יותר ויותר מכוניות קטנות לשוק האמריקני בעיקר מטעמי תדמית, כמו פיאט לדוגמא שמגיעה לארה"ב עם ה-500. טעמים אחרים מעניינים בעיקר את הזוללים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully