וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטר פלייס תספק חשמל נקי באוסטרליה

ירון אדרי

6.6.2011 / 14:12

החשמל הדרוש לטעינת מכוניותיה של בטר פלייס יגיע ממקורות מתחדשים שאינם מזהמים כמו רוח, מים ושמש. בינתיים רק באוסטרליה

בטר פלייס מודיעה היום (שני) כי חתמה על עסקה בשווי 60 מיליון דולר לאספקת אנרגיה מתחדשת לרשת טעינת הרכב החשמלי שלה בקנברה אוסטרליה. העסקה נחתמה עם חברת 'ActewAGL'. הסכם האספקה יתפרס על פני תקופה של עשר שנים והוא מהווה את עסקת האנרגיה המתחדשת הגדולה מסוגה באוסטרליה, כך מצהירים בבטר פלייס. האנרגיה המתחדשת תופק ממקורות נקיים שאינם מזהמים את הסביבה כמו רוח, מים ושמש.

"ההסכם היום הוא אבן דרך משמעותית", כך לדברי אוון ת'ורנל מנכ"ל בטר פלייס אוסטרליה. "אנו מתקדמים בפריסת תשתית הטעינה שלנו לרכב החשמלי בקנברה. ההסכם מהווה נדבך במערכת יחסים רבת ערך וארוכת טווח, אשר מעידה על רצון השחקנים בתעשייה, כגון ActewAGL להוביל את חוד החנית בפתרונות המשקפים אחריות סביבתית".

עסקת הענק שנחתמה עונה למעשה על אחת הטענות העיקריות שהופנו כנגד מכוניות חשמליות. אמנם פליטתן נקייה ממזהמים, אך טעינתן דרושה מקור ייצור חשמל. לרוב מדובר בתחנות כוח פחמיות או מבוססות גז שבעצמן מזהמות את הסביבה. יחד עם העלייה בייצור החשמל בעקבות דרישות התחבורה החשמלית, הזיהום עובר למעשה מנקודה אחת (הכביש) לאחרת (מיקום תחנת הכוח). על כך הגיב ת'ורנל ואמר כי "המכוניות החשמליות מהוות את החלק החסר בשרשרת המעבר לאנרגיה ירוקה ויכולות לתמוך באנרגיות מתחדשות ולנקות את הרשת מפחמן. המכוניות ברשת שלנו תספקנה לראשונה אפשרות אחסון של חשמל נקי, בייחוד באנרגיות מתחדשות משתנות כמו הרוח".

מנכ"ל בטר פלייס ישראל משה קפלינסקי התייחס אף הוא להסכם שנחתם. "החברה חתמה על הסכמים לרכישת אנרגיה ירוקה בדנמרק ובאוסטרליה ומעוניינת לקדם מהלך דומה גם בישראל. מהיום הראשון הכרזנו כי אנו נרכוש חשמל ירוק להתנעת רשת הטעינה שלנו ואנו פועלים בהתאם לתוכניות ועומדים מאחורי ההתחייבות של החברה, כפי שניתן לראות במהלך האחרון באוסטרליה". יש לציין כי ייצור החשמל בישראל נעשה ברובו המוחלט בתחנות כוח מזהמות.

  • עוד באותו נושא:
  • בטר פלייס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully