וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק: מסתמנת הוזלה של 15 אגורות

אבי בר-אלי

9.6.2011 / 9:14

בדיון שערכה ועדת הכלכלה עלה כי משרד התשתיות עשוי להמליץ כי מרווח השיווק של חברות הדלק יצומצם ב-15-25 אחוזים

משרד התשתיות עשוי להמליץ על הוזלת מרווח השיווק שגובות חברות הדלק בשיעור של 15-25 אחוזים - כך עולה מדיון שערכה השבוע ועדת הכלכלה של הכנסת. היות שמרווח השיווק כיום הוא 71 אגורות (9.5 אחוזים ממחיר הבנזין לצרכן), הרי שמשמעות ההמלצה היא הוזלה של 10-20 אגורות במחיר הבנזין לצרכן.

מרווח השיווק נועד לכסות את סל הוצאות השיווק של חברות הדלק הקמעוניות, המבוסס על מרכיבים שאומצו מסל ההוצאות המחושב באירופה. ואולם, סל הוצאות זה מצוי מזה שנה בבחינה מחודשת של מינהל הדלק במשרד התשתיות, שאמור לפרסם החודש את המלצותיו לגבי עדכונו. זאת, נוכח לחץ כבד המופעל על המשרד מצד חברות הדלק הקמעוניות.

ראש מטה שר התשתיות, סמדר בת אדם, הפתיעה השבוע בוועדת הכלכלה כשציינה כי השר ביקש מאנשי משרדו לבחון מחדש את הנתונים שבידיהם לפני הפרסום: "מדובר בניתוח עדין. אנחנו נמצאים בשלב האחרון של בדיקתו, והעבודה נמשכת מעבר למה שצפינו... מתוך גישה אחראית המבקשת להימנע משגיאה בהצגת התוצאות, בחר השר להטיל על העושים במלאכה לבחון שוב את הנתונים שבידיהם, לפני פרסומם לשימוע, כנדרש", הוסיפה.

כל החלטה שתתקבל, תפורסם לשימוע ציבורי - לפני שתאושר. זאת, אף שלחברות הדלק הקמעוני ניתנה האפשרות להגיב לטיוטות החישוב של עלויות השיווק שלהן. לדברי בת אדם, קביעת מרווח השיווק החדש תיעשה תוך התחשבות במורכבות שוק הדלק הקמעוני בישראל: עלויות כוח האדם הגבוהות בתחנות בשירות מלא, לעומת עלויות ההון הנדרשות בתחנות בשירות עצמי; רכבי הליסינג והלקוחות המוסדיים הנהנים מהנחות של עד 35 אחוזים ביחס ללקוחות המזדמנים, המסבסדים אותם למעשה; והעובדה כי באזורים שונים בפריפריה מחירי הדלק זולים יותר בגין עלויות נמוכות של תפעול תחנות.

עוד ציינה בת אדם, כי במשרד התשתיות בוחנים את האפשרות להחזיר את הפיקוח על מחיר הסולר הקמעוני, אך החלטה בנושא, ככל שתהיה, תתקבל בעוד שלושה חודשים.

  • עוד באותו נושא:
  • דלק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully