וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס יונימוג חוגג 60

ירון אדרי

9.6.2011 / 16:21

יונימוג מציין 60 שנות ייצור עם גרסת קונספט המציגה לנו משאית שטח קבריולה. מרצדס עושה כבוד לאייקון התחבורתי

מרצדס פתחה בחגיגות ה-60 שנים לייצור משאית השטח יונימוג. זה החל עם מחווה שעשתה יצרנית קוביות המשחק לגו עם דגם U 400 בקנה מידה של 1:12.5 בנוי מ-2,048 חלקים, וממשיך בגרסת קונספט מעניינת שמכניסה עבר, הווה ועתיד במה שהפך במרוצת השנים לאייקון של ממש.

מרצדס לקחה את פלטפורמת יונימוג הנוכחי (U 5000) והלבישה עליו את כל מה שמעצביה ומהנדסיה חושבים שיתאים לעשורים הבאים. הדבר אולי המעניין ביותר מעבר לעיצוב המרהיב הוא העבודה שהמשאית הזו הפכה לקבריולה. אמנם גם יונימוג המקורי שהושק ב-1951 היה חסר גג במידה מסויימת, אך כאן כבר מדובר בעיצוב כמעט רדיקאלי שלא משאיר אף אחד אדיש אליו.

עוד מעניין בקונספט הוא שבמבט חטוף ראשון, על אף אימוץ שפת העיצוב הנוכחית של המותג (לפחות בגריל) והמראה העתידני, ניתן להבחין במשאיות מרצדס הישנות. אלה הצבועות ירוק ומשרתות עד היום את חברת החשמל שלנו. מעבר לכך, כל אלמנט קיבל טאץ' ייחודי כמו הגריל, חישוקי הענק, כנפי הגלגלים וכן תא הנוסעים.

בשונה מעולם מכוניות הקונספט המוכר לנו יותר מקרוב, במקרה זה מרצדס לא מנפנפת בדגל איכות הסביבה. אין כאן פרטים על מנוע מסדרה אקולוגית כזו או אחרת, וגם לא תמצאו נתונים כמו ק"מ לליטר או CO2 פולט הקונספט לאוויר והאם בגלגליו מוטמעים מנועים חשמליים.

על ייצור סדרתי כמובן שאין מה לדבר, אך בהחלט ניתן להבין לאן פניה של חטיבת המשאיות הולכת. ב-60 שנותיו הפך כאמור יונימוג לאייקון ויש גם סדנאות שיפורים שמצאו איך להפוך אותו ליותר מיוחד. עם הקונספט, ניכר כי מרצדס יודעת לשמור על המסורת והיא מכינה את יונימוג ל-60 השנים הבאות.

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס
  • לגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully