וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונית הכי מהירה בעיר

ירון אדרי

13.6.2011 / 9:26

סקודה תשלח למדבריות המלח של בונוויל אוקטביה vRS מצויידת ב-600 כ"ס כדי לשבוא שיא מהירות אישי. מי פנוי ב-323 קמ"ש?

חטיבת הספורט של סקודה בריטניה השיקה לפני עשר שנים את מותג vRS, שהוצמד מאז לכל מכונית עם יומרות שובביות כולל מכוניות ראלי תחרותיות. כדי לציין את המאורע החליטה השלוחה הבריטית של היצרנית הצ'כית (שבבעלות פולקסווגן הגרמנית כידוע) לקבוע שיא אישי עם אוקטביה מיוחדת שתשלח למדבריות המלח של בונוויל ארה"ב שם תנסה לקבוע רף מהירות חדש.

מזה מספר חודשים שאנשי חטיבת הספורט עובדים על האוקטביה הזו כשלנגד עינהם עומדת מהירות של 200 מייל לשעה אותה הם רוצים לעבור. בהמרה למידות מוכרות זה אומר שנהג המירוץ לא ירפה מדוושת התאוצה עד שהוא לא רואה 323 קמ"ש על השעון. לפחות. כדי לעשות זאת עומד לפניה מסלול ישר ושטוח שאורכו כ-14.5 ק"מ שאמור להספיק לו להאיץ ולעצור אחרי שקבע, בתקווה, את הזמן הרצוי.

ה-vRS נשלפה מפס הייצור ויחד עם חברת השיפורים Revo עברה את השינויים הנדרשים כדי לעמוד במשימה. זה מתחיל במעטפת אווירודינמית שתעזור לה להצמד לקרקע במהירות של 300 קמ"ש פלוס, הנמכת המרכב ב-80 מ"מ באמצעות מתלים מבית KW וכל אמצעי הבטיחות הדרושים כמו כלוב התהפכות ומערכת כיבוי אש עצמית.

מנוע ה-2.0 ל' TSI של ה-vRS נותר במכונית אלא שהטורבו הוחלף ביחידה משופרת הדוחסת אוויר בלחץ של 1.9 באר. יחד עם דלק מירוצים איכותי ברמת 120 אוקטן ההספק עומד על כ-600 כ"ס והממונט על 45.9 קג"מ. תיבת ההילוכים (שישה, ידנית) אולי זה יפתיע אתכם, מגיעה מגרסת הגרין ליין האקולוגית לה יחסי העברה ארוכים המאפשרים מהירות גבוהה יותר. גם הברקסים מגיעים מהגרין ליין והם נבחרו היות והמבנה האווירודינמי שלהם תוכנן להפחית את מקדם הגרר. מבחינת עצירה אין לנהג ממה לחשוש כי על פי התקנות מצויידת האוקטביה במצנח נשלף מאחור.

שבוע המהירות של בונוויל יתקיים בין ה-13 ל-20 באוגוסט אז תתייצב האוקטביה vRS על קו הזינוק. בזמן שנותר ימשיכו מהנדסי סקודה ו-Revo לפתח אותה בדרך לאותה מהירות שיא. עד אז, כל שנוכל אנו לעשות הוא לעצור מונית ולדמיין שנתיבי איילון הם בונוויל ואחרי ההגה יושב נהג מירוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully