וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורפת הווירון מהונגריה

16.6.2011 / 8:30

מכונית העל ההונגרית טריאנגו רבליישן מתקרבת לכביש עם מנוע בנזין שמפיק 1,000 כ"ס. הגרמנים והאיטלקים חוששים?

אם אתם מפנטזים על מכונית אקזוטית ומתחבטים בין בוגטי וירון ללמבורגיני אוונטאדור, כדאי שתהיו עירניים למה שמתחולל בהונגריה בימים האחרונים. ארבע שנים אחרי שהחל פיתוחה של מכונית העל טריאנגו רבליישן, מעצבה תומאס ג'אקוס (ג'אקוסה, בקיצור) עומד לפתוח את פנקס ההזמנות ליצירתו המפוארת ומשחרר כעת פרטים רשמיים אודותיה, וגם מפיץ בגאווה מספר תמונות מצג המחשב שלו.

על תכנונה הישיר של הקופה העילאית אחראית סדנת ההנדסה ההונגרית 'Urban Motorsport England' (כן, הונגרית). מאחר ומדובר בקבוצה מצומצמת של עובדים אין לצפות לגל של מכוניות שתצאנה את פס ההרכבה; מכסת התפוקה תעמוד על כ-12 עותקים בלבד לכל הסדרה, ובשלב זה לא ידוע אם תהיינה גרסאות נוספות פרט לזו המוצגת כאן לראשונה בתמונות. המחירים טרם פורסמו, אך על פי דיווחים כל עותק מוערך בכמה מאות אלפי יורו ואף יותר מכך אם ייוצר פתאום ביקוש.

שמה של המכונית באנגלית (Triango Revelation) נגזר מהמילה Triangle, משולש בעברית. ההשראה לפי ג'אקוסה שובטה מעולם הבנייה המודרני וכפי שניתן לראות, גוף המכונית עטוף חיפויים מזוותים בחדות כלפי חוץ. המרכב עשוי חלקו מסיבי פחמן וחלקים האחרים מחומרים תקניים כמו פלדה ואלומיניום לשמירה על משקל נמוך ככל שניתן וחוזק מבני נדרש. בתא הנוסעים קווים נקיים (גם הם אגב מושפעים מדמות המשולש) וניתן יהיה לבחור בין שני חיפויים פנימיים בצבעם על בסיס אלקנטרה ועור.

את התנועה תתרגם המכונית מחטיבת הינע משופרת של חברת 'Holeshot Racing' שמבוססת על מנועי הבנזין תוצרת יפן. הנפח הכללי יעמוד על כ-5.0 ל' (V8) ועם צמד מגדשי טורבו תפוקתו תעמוד על 1,000 כ"ס ב-10,000 סל"ד. את העוצמה לסרן האחורי תעביר תיבת הילוכים תחרותית (סיקוונסיאלית) עם שישה יחסי העברה, כולל תכונות מפורמולה 1 כמו בקרת שיגור, היגוי אחורי אקטיבי ומחשבי מדידה.

על פניו עושה רושם שהטריאנגו היא מכונית על ייחודית, קל וחומר כשהיא יוצאת מהונגריה שאין לה ממש תעשיית רכב אלא בעיקר מפעלים של חברות חיצוניות (סוזוקי למשל). אם רמת הביצוע שלה על הכביש תהיה גבוהה מספיק, בהחלט ייתכן שהיא תהפוך לפריט מאוד מבוקש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully